Rabbi Yassir Walaa tu'assir, Rabbi tammim bilkhair. Tuhanku, permudahkanlah dan jangan dipersulit, Tuhanku tamatkanlah dengan sebaik-baiknya.
Nuffnang
Thursday, September 23, 2010
Jangan Marah, nanti kena jual...
Dear God, if you can't make me thin, please make my friends FAT! wakaka
Wednesday, September 22, 2010
Tiada Mood
Monday, September 20, 2010
Bridezilla Mode bermula
Sunday, September 19, 2010
Friday, September 17, 2010
Baldu Tekat
Salam dan Hye...
Walaupun raya tahun ni tak seindah biasa, ada juga 2/3 perkara yang saye mampu selesaikan. Mula-mula mengenai kasut. Boleh rujuk di sini. Masa beraya ke rumah Mak Ngah saye, sempat saye lihat kat dalam gobok a.k.a almari kaca die, ada tersimpan bantal baldu tekat.
Beliau memang buat sendiri seni tekat nie, dari zaman Mama saye kawen lagi. Lama kan? Beliau ada set lengkap la, iaitu cadar, bantal tangan, bantal tidurm bantal golek, kipas dan tepak sireh. Tetapi, cadar sebab die kata die baru je jualkan kepada orang di Jerantut. Boleh tahan juge harga dijual tu. Hehehe tapi ye lah, bukan senang hoke nak buat. Yang cadar tu die buat guna tangan dan bukannya mesin. Bantal untuk tidur masih ada, tapi saye takmo la yang tu... Hehehe Jadi saye hanya pinjam bantal tangan masa bersanding tu dan juga tempat alas nikah. Tempat alas nikah tu ada satu je. Ooops lupa plak, sarung bantal dan alas nikah tersebut adalah berwarna merah dan berbenang emas. Sama macam dalam gambar di atas tu. Cuma nanti saye kena tukar bantal untuk alas nikah tu, sebab yang die bagi tu, jenis lembik sket.
Walaupun raya tahun ni tak seindah biasa, ada juga 2/3 perkara yang saye mampu selesaikan. Mula-mula mengenai kasut. Boleh rujuk di sini. Masa beraya ke rumah Mak Ngah saye, sempat saye lihat kat dalam gobok a.k.a almari kaca die, ada tersimpan bantal baldu tekat.
![]() |
| sumber: cecaboo |
![]() |
| sumber: tempahtekat |
Beliau memang buat sendiri seni tekat nie, dari zaman Mama saye kawen lagi. Lama kan? Beliau ada set lengkap la, iaitu cadar, bantal tangan, bantal tidurm bantal golek, kipas dan tepak sireh. Tetapi, cadar sebab die kata die baru je jualkan kepada orang di Jerantut. Boleh tahan juge harga dijual tu. Hehehe tapi ye lah, bukan senang hoke nak buat. Yang cadar tu die buat guna tangan dan bukannya mesin. Bantal untuk tidur masih ada, tapi saye takmo la yang tu... Hehehe Jadi saye hanya pinjam bantal tangan masa bersanding tu dan juga tempat alas nikah. Tempat alas nikah tu ada satu je. Ooops lupa plak, sarung bantal dan alas nikah tersebut adalah berwarna merah dan berbenang emas. Sama macam dalam gambar di atas tu. Cuma nanti saye kena tukar bantal untuk alas nikah tu, sebab yang die bagi tu, jenis lembik sket.
Wednesday, September 15, 2010
Karpet Shaggy
Hye...
dah beli carpet shaggy in maroon/red ini. Beli kat Jakel - Ingat Karpet, Ingat Jakel...lalalala
Untuk ape karpet ni? Untuk majlis nikah nanti. Ada 2 karpet, jadi mungkin satu untuk alas en B masa akad nikah, satu lagi, untuk kat pelamin nikah saye...
dah beli carpet shaggy in maroon/red ini. Beli kat Jakel - Ingat Karpet, Ingat Jakel...lalalala
Untuk ape karpet ni? Untuk majlis nikah nanti. Ada 2 karpet, jadi mungkin satu untuk alas en B masa akad nikah, satu lagi, untuk kat pelamin nikah saye...
Subscribe to:
Posts (Atom)




