Nuffnang

Tuesday, November 19, 2013

Welcome to Sydney

Sejak post di sini, ke lauttt terus update blog aku ni hah. 

Ai is busy. Uollss kena faham tu. Hehehe 

Update ringkas untuk hari ni, sebab dalam beberapa lagi aku nak ke Jepun plak! Ya ampunnn. Aku sangat excited hoke. Pergi Sydney pun tak excited macam ni. Maybe sebab ia adalah last minutes decision dan mungkin juga sebab aku peminat setia cerita Doraemon kot masa kecik2. Kalau la arwah Babah ada lagi, sure dia tumpang gembira anak dia mampu nak pergi berjalan Jepun. Tu la, sape suruh belajar tak pandai. Kalau tak boleh belajar kat overseas gomen tanggung semua hehehe (aku ler tewww). 

*still mode excited sakan sebab nak pegi Jepun. Semoga dipermudahkan. 

Ok. So aku dan A ke Sydney dari 25 Oktober - 30 Oktober 2013. Untuk makluman, perjalanan ini ditaja sepenuhnya oleh kami berdua la. Dah kata pergi bercuti kan. Dalam bulan September, A terjumpa promotion Air Asia flight + hotel kat website. Jadi cuba-cuba la kelik kelik (orang kelate kelik kelik is balik hehehe), dapat RM3,000 return untuk 2 orang selama 5 hari. Murah? Memang murah la. Mungkin korang ada dapat yang lagi murah, tapi ni dah kira murah bagi kami. Kami pilih hotel backpackers la, dah nak murah kan, itu je la mampu sebab nak duduk kat area George St kat tengah2 alam Sydney tu. 


Destinasi kami hanyalah Sydney, sebab kami sungguh bajet sebab duit tak berapa nak banyak kan. Ikutkan hati memang la nak pergi Melbourne kan. Trip ke Sydney kali ini lebih relaks sebab tak banyak pun tempat menarik untuk dilawati. Lebih kepada santai la sebab sana banyak park, jalan-jalan tepi harbour. Owh, kami memang menggunakan fully public transport kat sana. Kami takde pun sewa kereta. Jadi, maybe kalau korang sewa kereta, korang boleh la melawat tempat-tempat yang lebih menarik. Owh ya, kami juga tak pergi ke Blue Mountain, a-must-visit-place di Sydney, sebab rasanya dah puas tengok hutan-hutan masa di German. Tapi nak dijadikan cerita, 2 hari sebelum kami berangkat, hutan Blue Mountain tu terbako wehhh. Kesian kan. Masa tu doa-doa supaya takde la sampai abu-abu tu ke Sydney. 

Since aku gigih nak update pasal Sydney dengan niat untuk memberi sehabis baik info yang berguna, maka nye, sebagai permulaan, aku tepek la dulu a fews gambar yer. 

The famous Opera House & Harbour Bridge (pic:samsung note 2)  





The famous Bondi Beach (pronounce: Bon-Dai)


Taroonga Zoo (Tuan Tanah excited jumpa Koala) - bayo mahal wooo 



Bersambung.......

No comments:

Artikel lain yang best:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...