Nuffnang

Monday, November 29, 2010

Sah!


Make Up: Hazlie Hamzah
OP: Yus Ranggie 
Hand Bouquet: Hazlie Hamzah
Solemnize Attire: DzulldeClasique
Alteration: Dzhini 





Make Up: Hazlie Hamzah
Hand Bouquet: Hazlie Hamzah
Bersanding Attire: C-Kin Anggun - Temerloh 

Tuesday, November 23, 2010

Kinky Notti Scary

Salam dan Hye...


Suka dan suka dan scary juge. Hari yang sangat busy untuk saye hari nie. Macam la saye nak cuti setahun, sedangkan 5 hari je saye cuti hoke. Sila kesian kat saye :(
Mimie - banyak keje menanti. Sila sambung. 1 CVs pun tak sempat screening hoke. 


Apa yang berlaku ari nie:



1. Pepagi dah meeting. Heavy meeting. Owh, lepas nie harus study. Iyeee, selepas menjadi Puan, saye pasti otak saye agak sengal. Wakakaka 


2. Rushing dan susah hati sebab meeting abes ngam-ngam kul 12.30 pm, pasal dah janji dengan Puan Xora & Puan Wan Laling





Sunday, November 21, 2010

Update Pukal

Salam dan Hye...


Malas plak saye nak update ape2. Perasaan skang nie, herm xsabar nak kawen. wakaka 
Semoga segala urusan berjalan lancar. Dah buat listing apa yang perlu di bawa balik. Adoooi!


Tetiba rasa kereta tak muat. Hahaaha banyak noo barang nak kena angkut balik. Hah, tadi mak saye call, deco bilik pengantin dah siap katanya. Yeayyy! Lega saye. Langsir semua pun dah siap pasang. Beliau yang banyak uruskan semua. Barang hantaran pun mama yang akan pegi amik kat kedai. Tadi pegi makan kat R n R Awan Besar, sempat saye masuk ke kedai kraftangan tu. 

Wednesday, November 17, 2010

Pilihan salah

Bila saat ini, saye rasa saye dah buat pilihan yang salah :(
Bila kite buat keputusan dalam keadaan terburu-buru, selalunya pilihan tu kurang tepat. 
Walaupun mungkin semuanya akan berjalan lancar dan outcome nya akan menarik, tetapi bila hati tak pasti, hermmm .................


Semoga semuanya berjalan lancar 

Urusan Selesai?

Salam dan Hye...


Hari yang panjang dan menyakitkan kaki untuk hari ini. Urusan terpenting telah selesai. Fasa pertama masa di post ini. Kini Fasa kedua sudah selesai. Hanya tunggu Fasa ketiga - Ijab & Kabul. Pada entri akan datang saye akan kongsi mengenai pengalaman urusan Borang Kebenaran Nikah di Pahang, terutama di Temerloh. Sebagai rujukan bersama. 


Selamat Hari Raya AidilAdha. Saye sambut rasa tanpa keluarga di Puchong sensorang nie.
Tapi tadi sempat balik jap rasa lemang and rendang mama masak! 





Monday, November 15, 2010

Kad Undangan tak cukup!

Salam dan Hye...


Perihal kad kawen yang tidak cukup amat menyesakkan. Tak tahu siapa yang perlu dipersalahkan sebab kadang-kadang bila cuba untuk berkomunikasi, ada aje halangan nya. 
Saye dan en B memutuskan bahawa 800 kad itu cukup la untuk kedua pihak. Ye lah, untuk kawan sepejabat pun ada yang tak dapat kad. Bukan apa, memang saye jemput semua, tapi bukan semua dapat kad, sebab bilangan kad adalah sangat terhad. Kekangan bajet! Balik rumah je, bila mak saye mula menulis untuk undangan, baru dia perasan kad tak cukup! Semua orang die jemput dengan kad, pastinya la tak cukup. Mak saye ingat 400 kad yang bahagian saye tu saye nak serahkan semua pada dia. Alahai mama! Kenot2. Saya bagi 200 keping , dan tak cukup. Nasib baik saye ada extra dalam 80 kad lagi, dan Isnin nie saye kena print atas kertas A4 je. Yang tu untuk jiran tetangga je... Huhuhu Sesak? Ia menyesakkan. Mungkin ini salah satu sebab ngapa saye sakit. Apa pun, ia pengajaran untuk semua. Nanti bila giliran adik-adik saye nanti, saye nak 'paksa' mak saye bagi listing betul-betul. Apa pun, saye sayang mak saye. Nak mintak vendor tu print lagi pun macam kelam kabut juge sebab dengan keadaan saye tak mengizinkan untuk jalan jauh. 



Sunday, November 14, 2010

Sudah beli Inai

Salam dan Hye...


Lepas baca entry Farah mengenai inai, baru saye teringat yang saye belum beli lagi inai. Dalam pada itu, saye tertanya juga apa itu inai serbuk. Owh, tadi jenjalan kat Plaza Alam Sentral, terjumpa booth yang ada jual barangan yang jamu la, kosmetik tempatan la... kat situ ada jual inai juge. Ada beberapa jenis la, ada yang jenis tiub, ada yang jenis untuk inai lukis (kalau pandai, boleh buat sendiri), dan ada inai serbuk. Saye tanya kat akak yang jaga tu, rupanyer inai serbuk tu kite kena campur air asam jawa la kalau nak die pekat. Katanya, warna akan jadi merah la, sama macam inai daun dan warna nya akan tahan lama juge, tapi tak selama inai daun la. Sukatan air tu sama la macam kite buat inai daun tu. Tak terlalu pekat dan tak terlalu cair. Takpe la, habis majlis nanti, kite tengok review inai nie macam mana yer :) 

Artikel lain yang best:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...