Salam dan Hye...
Bagaimana hari anda? hehehe. Emosi saye kembali stabil setelah selesai menjalai Ujian HIV. Jadi dah boleh kawen :p eih blum blum. Borang blum settle. Ujian HIV saye buat di Klinik Kesihatan Bandar Baru Bangi. Hanya perlu walk in sahaja, tapi hanya boleh buat pada hari Selasa & Khamis (sila betulkan kalau saye tersilap). Masa pendaftaran tu memang lama dan q agak panjang. Tapi lepas isi borang dan dapat angka giliran, sekejap je dah selesai. Saye takut jarum. Oleh itu, memang pucat lesi la masa amik Ujian tu :p
Okeh, nak cerita pasal Kek kawen sebenarnya...
Rabbi Yassir Walaa tu'assir, Rabbi tammim bilkhair. Tuhanku, permudahkanlah dan jangan dipersulit, Tuhanku tamatkanlah dengan sebaik-baiknya.
Nuffnang
Friday, October 15, 2010
Wednesday, October 13, 2010
Pengantin Kitar Semula
Hye...
Ramai juga mantan B2B yang mula menyewakan item-item yang mereka sudah gunakan semasa wedding. Saye terjumpa satu website ini. Omputih tu pun ada juga buat :) Korang boleh refer sini : RecycledBride Bagus juga kalau ada seorang yang pelopor buat website nie dan yang lain-lain hanya perlu tumpang link aje kan...? Sapa rajin? :p
Ramai juga mantan B2B yang mula menyewakan item-item yang mereka sudah gunakan semasa wedding. Saye terjumpa satu website ini. Omputih tu pun ada juga buat :) Korang boleh refer sini : RecycledBride Bagus juga kalau ada seorang yang pelopor buat website nie dan yang lain-lain hanya perlu tumpang link aje kan...? Sapa rajin? :p
Ceritera Kad Kahwin
Salam dan Hye...
Lama nyer tak menulis... merujuk kepada post saye yang ini, alhamdulillah saye berjaya membuat tempahan kad kawen. Dengan artwork yang ada, saye terus ke kedai printing tersebut. Dalam kepala mahu pegi dua kedai sahaja, Syarikat Syabas dan LH Creative di Jalan Pudu. (Thanks to Xora, Puan Laut & Tahir). Sampai pagi tu, terus parking dan menuju ke Syarikat Syabas. Memang banyak kedai percetakan kat situ, tapi sebab berpandukan recommendation kawan-kawan, saye hanya pergi kedua-dua kedai itu aje. Kedai printing pertama nie, qoute kan harga amat murah la. Untuk desin poket dan envelope kosong, hanya RM0.65 sahaja. Pada saye murah la, sebab saye pernah tanya kedai kad kawen di puchong, mereka qoute harga RM0.95! harga yang sama kalau kami minta mereka designkan kad kawen. Kenapa saye boleh dapat harga 0.65 sen tu sebab kami hanya menggunakan block yang die ada. Kalau x, kami perlu tambah RM la utk block tersebut. Pasal kami tak kesah sangat dengan design, so kami amik jer yang ada. Lagipun, tak jauh beza dengan design asal kami. Tapi kami tambah lagi 0.10 sen, menjadikan kad kawen kami berharga 0.75 sen sebab kami gunakan matte paper (utk kepuasan hati). Dalam masa seminggu lebih akan siap. Mintak2 la sempat, sebab kami memang dah overschedule skang :(
Kami pegi juga ke LH, tapi mereka qoute harga RM0.86. So dah tentu la kedai printing memula tu lagi murah, so kami opt yang tu. Tapi yang best kat LH nie, kad kawen die byk giller. Boleh ambil je tengok and pegang yang orang-orang dah order tu :) Perbezaan harga yang ketara tu, taktau la kenapa. Tapi masing-masing ada lebih dan kurangnya kan?
Kami juga sempat tempah 1 banner. Harga yang di qoute RM31.50 untuk yang mampu bertahan dalam masa 2 hari - seminggu (warna cepat pudar) dan RM61.50 kalau jenis yang high resolution dan tahan sepanjang tahun. Jadi saye opt yang no 2 tu. Tapi skang rasa cam nak tukar je. Tapi en B kata, bleh printkan nanti. So ikut je la :)
Skang saye dan en B nak confirmkan artwork dan warna kad je. Huhuhu kad kami berwarna maroon, tapi bila tengok yang dia bagi, macam tak lawo je... Hermmm hari ini, konflik warna memang banyak :( Warna maroon tu dah nampak cam oren / merah sangat plak dah. Takpe2, saye tak stress. Sedang bertenang nie :)
Till then...
p/s: post tak bergambar, so xbest.
Sangat suka tengok baju-baju Cik Puan Ann. Make up nyer pun cun.
Lama nyer tak menulis... merujuk kepada post saye yang ini, alhamdulillah saye berjaya membuat tempahan kad kawen. Dengan artwork yang ada, saye terus ke kedai printing tersebut. Dalam kepala mahu pegi dua kedai sahaja, Syarikat Syabas dan LH Creative di Jalan Pudu. (Thanks to Xora, Puan Laut & Tahir). Sampai pagi tu, terus parking dan menuju ke Syarikat Syabas. Memang banyak kedai percetakan kat situ, tapi sebab berpandukan recommendation kawan-kawan, saye hanya pergi kedua-dua kedai itu aje. Kedai printing pertama nie, qoute kan harga amat murah la. Untuk desin poket dan envelope kosong, hanya RM0.65 sahaja. Pada saye murah la, sebab saye pernah tanya kedai kad kawen di puchong, mereka qoute harga RM0.95! harga yang sama kalau kami minta mereka designkan kad kawen. Kenapa saye boleh dapat harga 0.65 sen tu sebab kami hanya menggunakan block yang die ada. Kalau x, kami perlu tambah RM la utk block tersebut. Pasal kami tak kesah sangat dengan design, so kami amik jer yang ada. Lagipun, tak jauh beza dengan design asal kami. Tapi kami tambah lagi 0.10 sen, menjadikan kad kawen kami berharga 0.75 sen sebab kami gunakan matte paper (utk kepuasan hati). Dalam masa seminggu lebih akan siap. Mintak2 la sempat, sebab kami memang dah overschedule skang :(
Kami pegi juga ke LH, tapi mereka qoute harga RM0.86. So dah tentu la kedai printing memula tu lagi murah, so kami opt yang tu. Tapi yang best kat LH nie, kad kawen die byk giller. Boleh ambil je tengok and pegang yang orang-orang dah order tu :) Perbezaan harga yang ketara tu, taktau la kenapa. Tapi masing-masing ada lebih dan kurangnya kan?
Kami juga sempat tempah 1 banner. Harga yang di qoute RM31.50 untuk yang mampu bertahan dalam masa 2 hari - seminggu (warna cepat pudar) dan RM61.50 kalau jenis yang high resolution dan tahan sepanjang tahun. Jadi saye opt yang no 2 tu. Tapi skang rasa cam nak tukar je. Tapi en B kata, bleh printkan nanti. So ikut je la :)
Skang saye dan en B nak confirmkan artwork dan warna kad je. Huhuhu kad kami berwarna maroon, tapi bila tengok yang dia bagi, macam tak lawo je... Hermmm hari ini, konflik warna memang banyak :( Warna maroon tu dah nampak cam oren / merah sangat plak dah. Takpe2, saye tak stress. Sedang bertenang nie :)
Till then...
p/s: post tak bergambar, so xbest.
Sangat suka tengok baju-baju Cik Puan Ann. Make up nyer pun cun.
Tuesday, October 12, 2010
Saturday, October 9, 2010
Friday, October 8, 2010
Isu Kad Kahwin... Hampir selesai?
Hye...
Merujuk kepada ini Bantuan!Kad Kahwin, saye dah berjaya menempah kad kahwin saye. Di mana? Nantikan next review. Saye masih dalam mood demam kura-kura. Apa pun, terima kasih banyak2 kepada Cik Xora, sebab buat link yer (aku baru perasan hoke!), erk Puan Laut (kasik can la :p), eih ko perasan tak aku tukar nama blog ko di link itu, dan bloggers yang lain-lain. Sekurangnya-kurangnya, tenang sket perasaan tu masa mendapat bantuan dengan kadar segera.
Harap semua nyer berjalan lancar. Owh headache, please go away :(
Merujuk kepada ini Bantuan!Kad Kahwin, saye dah berjaya menempah kad kahwin saye. Di mana? Nantikan next review. Saye masih dalam mood demam kura-kura. Apa pun, terima kasih banyak2 kepada Cik Xora, sebab buat link yer (aku baru perasan hoke!), erk Puan Laut (kasik can la :p), eih ko perasan tak aku tukar nama blog ko di link itu, dan bloggers yang lain-lain. Sekurangnya-kurangnya, tenang sket perasaan tu masa mendapat bantuan dengan kadar segera.
Harap semua nyer berjalan lancar. Owh headache, please go away :(
Tuesday, October 5, 2010
Bantuan! Kad Kahwin!
Hye Korang...
Saye super duper busy! Nak jumpa kawan-kawan pun tak sempat. Nak gossip pun tak boleh. Busy dengan kerja, rumah baru yang sampai skang tak abes kemas. Saye mahu bantuan dengan kadar segera mengenai kad kahwin.
Saye nak tempah kad kahwin. Artwork semua dah siap. Dengan standard spesifikasi lagi mengikut kedai kad kahwin di luar sana. Masalah nya sekarang nie, harga yang kedai kad kahwin di luar sana, pada saya amat mahal. Sedangkan artwork semua dah siap, tinggal untuk mereka print sahaja. Tapi harga yang diqoute kan adalah harga yang memerlukan mereka mendesign artwork tersebut. Jadi kalau ada sesiapa tahu, kat mana kedai printing yang boleh menawarkan harga yang agak munasabah untuk print kad kahwin sahaja. Ataupun, siapa tahu jenis kertas yang diperlukan dan berapa gram. Kad saye adalah jenis poket yer...
Harap ada yang sudi membantu.
Serius kelam kabut semua. Nak kena arrange annual dinner lagi. Adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii saye tak dapat extra gaji la weyyyy!
p/s: tak boleh upload gambo plak dah kat ofis nie. Bengang bengang!
Saye super duper busy! Nak jumpa kawan-kawan pun tak sempat. Nak gossip pun tak boleh. Busy dengan kerja, rumah baru yang sampai skang tak abes kemas. Saye mahu bantuan dengan kadar segera mengenai kad kahwin.
Saye nak tempah kad kahwin. Artwork semua dah siap. Dengan standard spesifikasi lagi mengikut kedai kad kahwin di luar sana. Masalah nya sekarang nie, harga yang kedai kad kahwin di luar sana, pada saya amat mahal. Sedangkan artwork semua dah siap, tinggal untuk mereka print sahaja. Tapi harga yang diqoute kan adalah harga yang memerlukan mereka mendesign artwork tersebut. Jadi kalau ada sesiapa tahu, kat mana kedai printing yang boleh menawarkan harga yang agak munasabah untuk print kad kahwin sahaja. Ataupun, siapa tahu jenis kertas yang diperlukan dan berapa gram. Kad saye adalah jenis poket yer...
Harap ada yang sudi membantu.
Serius kelam kabut semua. Nak kena arrange annual dinner lagi. Adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii saye tak dapat extra gaji la weyyyy!
p/s: tak boleh upload gambo plak dah kat ofis nie. Bengang bengang!
Subscribe to:
Posts (Atom)
