Nuffnang

Wednesday, September 22, 2010

Tiada Mood

Hai...


Harap maklum. Tiada mood mau menulis apa-apa, mau mencari apa-apa, mau belogwalking ke mana-mana. Cepatla minggu nie berlalu... 


I AM FAT!!! DAMN!

Monday, September 20, 2010

Bridezilla Mode bermula

Kerja banyak. Kad kawen belum finalize. Map masih ada yang silap. Design bunting pun tak tau macam mana lagi. Sempat ke nak tempah kad kawen??? Sempat siap ke? Tekanan! 
Pastu melayan perasaan rindu lagi. 


Saye dah jadi macam nie dah. Huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


sumber: google.com

Friday, September 17, 2010

Baldu Tekat

Salam dan Hye...




Walaupun raya tahun ni tak seindah biasa, ada juga 2/3 perkara yang saye mampu selesaikan. Mula-mula mengenai kasut. Boleh rujuk di sini. Masa beraya ke rumah Mak Ngah saye, sempat saye lihat kat dalam gobok a.k.a almari kaca die, ada tersimpan bantal baldu tekat. 


sumber: cecaboo
sumber: tempahtekat

Beliau memang buat sendiri seni tekat nie, dari zaman Mama saye kawen lagi. Lama kan? Beliau ada set lengkap la, iaitu cadar, bantal tangan, bantal tidurm bantal golek, kipas dan tepak sireh. Tetapi, cadar sebab die kata die baru je jualkan kepada orang di Jerantut. Boleh tahan juge harga dijual tu. Hehehe tapi ye lah, bukan senang hoke nak buat. Yang cadar tu die buat guna tangan dan bukannya mesin. Bantal untuk tidur masih ada, tapi saye takmo la yang tu... Hehehe Jadi saye hanya pinjam bantal tangan masa bersanding tu dan juga tempat alas nikah. Tempat alas nikah tu ada satu je. Ooops lupa plak, sarung bantal dan alas nikah tersebut adalah berwarna merah dan berbenang emas. Sama macam dalam gambar di atas tu. Cuma nanti saye kena tukar bantal untuk alas nikah tu, sebab yang die bagi tu, jenis lembik sket. 


Wednesday, September 15, 2010

Karpet Shaggy

Hye...






dah beli carpet shaggy in maroon/red ini. Beli kat Jakel - Ingat Karpet, Ingat Jakel...lalalala
Untuk ape karpet ni? Untuk majlis nikah nanti. Ada 2 karpet, jadi mungkin satu untuk alas en B masa akad nikah, satu lagi, untuk kat pelamin nikah saye...

Bunga Tangan Kristal


Salam dan Hye...




Mari bercerita tentang bunga tangan masing-masing, eih bunga tangan saye. Susahnya jadi orang perempuan kan? Banyak sangat keinginan :p bunga tangan la, veil la, kasut nak matching la. Ekeke tapi nak buat macamana, lumrah nye begitu :p 
Owh ya, untuk majlis nikah+sanding saye nanti, saye Insyallah hanya akan gunakan bunga tangan Kristal sahaja. Kenapa bukan fresh flowers? Sebab agak sukar nak dapatkan fresh flowers kat Temerloh tu. Memang ada nyonya tu jual, tapi nyer nak suruh die deco plak, bimbang die tak pandai. Plus, memang la harga sangat mahal. Bridal saye suruh beli fresh flowers sendiri dan berikan kepada mereka untuk gubahan. Oleh kerana saye tidak mahu membazir, jadi saye putuskan guna Kristal sahaje. Lebih elok rasa nyer berbanding artificial kan? Kecuali kalau guna bunga artificial yang nampak macam real, ok la kan :) itu pun tak jadi masalah. 



Tuesday, September 14, 2010

Kasut Idaman


Hye...


Kembali menunaikan janji semalam... Ingat lagi pencarian saye mengenai kasut di sini?
Saye telah 'bertemu' dengan kasut yang saye rasa memang wajib untuk saye beli! Jalan-jalan di East Coast Mall Kuantan (latest shopping mall in Kuantan-banyak outlet best2, macam Alamanda, tapi lagi best dari Alamanda sebab Parkson Grand nyer best mcm Subang Parade and ada outlet Padini macam kat Ikano kot tak silap). Saye masuk Parkson Grand dan terjumpa koleksi kasut dari Zang Toi! Tak banyak pilihan kasut tapi cukup membuatkan saye mencuba kasut hampir sejam!


Artikel lain yang best:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...