Nuffnang

Wednesday, February 23, 2011

Al-Fatihah Buat Babah Tersayang

Salam dan Hye,

Ingat entri saye Doakan Babah Cepat Sembuh?
Nampaknya sudah ketentuan Illahi, Babah saye pergi meninggalkan kami semua pada 18 Februari 2011 pada jam 3.20 petang di Wad Kenanga 8, Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Temerloh. Sesungguhnya, saye dan keluarga redha dengan pemergian Babah yang tersayang. Tak terlintas di hati pun yang tujuan kami bawa Babah ke hospital untuk admitted bagi melakukan proses colonscopy pada Khamis, 10 Februari 2011, adalah tanda bahawa Babah akan pergi meninggalkan kami untuk selamanya. Pada petang Maulidur Rasul, 15 Februari 2011, Doktor telah mengesahkan bahawa kanser telah merebak ke paru-paru Babah dan juga mungkin merebak ke otak. Sejak Doktor beritahu tiada harapan, kami sekeluarga memang sentiasa bersedia. Kesian, sedih dan sayu saye tengok Babah menahan sakit. Saye rela dan redha Babah pergi dari menanggung rasa sakit. Saye tak mampu nak bercerita panjang, tapi alhamdulillah, segala urusan pengembumian berjalan lancar. Babah seolah-olah tidur je. Dan Babah tinggalkan kami semua secara senyap tanpa dada nya berombak atau sakit. Sudah tertulis, rezeki saye dan Mama untuk berada di sampingnya sewaktu saat-saat terakhir. Kami tidak putus-putus mengucap syahadah di telinga Babah. Babah dah tak sedar sejak Khamis, 17 Februari 2011 tengah hari. Tapi, sempat saye memohon maaf dan mengucapkan terima kasih kepada Babah pada pagi Jumaat. Bergenang air mata Babah dan saye tahu Babah mendengarnya.

Sewaktu Majlis Bertunang saye 17 Oktober 2009 

Babah, terima kasih kerana membesarkan Reen. Bersyukur, Babah sempat dan kuat semangat untuk melihat Reen kahwin. Terima kasih kerana menerima suami Reen seadanya. Alhamdulillah, Reen diberi kesempatan untuk menjaga Babah sepanjang Babah sakit. Damailah dan tenanglah Babah di sana. Semoga Babah di tempat di kalangan orang yang beriman. Reen sentiasa doakan Babah!

Majlis Sanding saye, 27 November 2010
1957-2011

Xora & Wan Laling, terima kasih banyak-banyak untuk entri korang. *Hugs!

p/s: Inai dijari saye pun belum habis. Babah tinggalkan saye setelah 2 bulan lebih saye berkahwin.

Untuk rakan bloggers, terima kasih atas ucapan takziah anda semua. Lynda (Hazlynda Kushairi), terima kasih atas pesanan dan doa tersebut. Akan terus diamalkan.

31 comments:

LisaLisut said...

takziah reen.semoga tabah..

Xora said...

sedih hoi part ko kata inai dijari belum habis. jmp ko nnt aku slap pasal buat aku genang2 dpan monitor

Lady Naza said...

Innalillah..patut tergerak hati aku kate jd ape2 ke sbb ko lame sgt tak tulis pape..bykkan doa ye reen, doa anak2 lah yg masih org tua boleh bawak walaupun dah selamat insyaAllah..

sk said...

reen, takziah ye.. berair mata sy baca entry ni. be strong ye n doa byk2.. semoga roh babah reen ditempatkan di kalangan org2 yg beriman.. *hugs*

anaztasias nora aira said...

takziah Reen, Al Fatihah. moga rohNya ditempatkan di kalangan golongan orang beriman. Ameeen.

~~zaa~~ said...

takziah reen...semoga reen tabah ye..

al-fatihah....

Fifie said...

Reen,takziah..aritu ade bace entry doakan babah tu..sori lambat dapat tau..baru ade kekuatan nak bukak pc..takziah sekali lagi..moga Reen tabah dan redha ye..-Al-fatihah untuk arwah ye..moga ditempatkan bersama orang2 yang beriman

LittleSunshine said...

alfatihah..semoga rohnya dicucuri rahmat...

natrah jaafar said...

takziah reen...

mummy adam said...

al fatihah utk arwah..

Reen Tart Nenas said...

Lisalisut: tq so much

Xora: aku lagi sedih noksss!

Lady Naza: tu la. babah aku dah takde :(

sk: tq. *hugs

nora: tq

zaa: tq

Fifie: thx fie. sedih sgt, tp redha

Little Sunshine: tq so much

farahfatihah said...

takziah reen..moga reen sekeluarga tabah menghadapi ujian dari NYa

ANIeM said...

Takziah..

ElyaElmo said...

al fatihah reen..sebak baca :(
dari allah kita dtg...kepada allah juga kita kembali

~PuRpLe BlosSom~ said...

salam takziah kak reen.. harap kak reen tabah mnghadapi nye.. semua telah ditentukan ALLAH..
semoga rohnya termasuk dlm golongan org2 soleh.. al-fatihah..

hana yoriee said...

takziah reen..moga tabah hadapinya..

ilyana said...

takziah...semoga tabah menghadapi dugaan....

A W E E N N Y E said...

reen..smoga abah reen damai di sana..Al-Fatihah...
siyess, bercucuran laju air mata saya bc entry ni sbb mengenangkn juga ayah saya juga smkain meningkat umur

Cik Belle said...

takziah reen.. berair mata kite baca ur post.. =( tabah, ye. *hugss*

2 H@T! MeN j@D! 1 said...

takziah reen.doakan babah awk tenang di sana ya.

amani.. said...

salam takziah buat akak sekeluarga...be strong dear....

dyn said...

takziah reen, banyak bersabar dan tabah...

eyanne said...

Takziah Reen... semoga Arwah d tempatkan d kalangan org2 yg beriman...Al-Fatihah... byk bersbr ek..

Cik Puan Fia said...

takziah reen...

Yanie said...

Reen, takziah sayang.... Be strong k.. Allah lebih menyayangi ayah Reen... Banyak2 kan Al-Fatihah pada arwah...

fADzly (wAK) said...

Mlm tadi azreem msg inform. Walau agak lambat, takziah buat reen dan keluarga.

semoga reen sekeluarga tabah selalu.

kirim salam kat azreem.

SuryaRahman said...

takziah reen.

Reen Tart Nenas said...

korang semua: terima kasih atas ucapan takziah. semoga arwah babah saye tenang di sana.

hazlynda kushairi said...

takpe reen, kite same-same kehilangan orang yang paling kite sayang. kite yang masih hidup, hhanya boleh doakan utk arwah. surah al-mulk tu utk meringankan azab kubur, lynda pon mak yg pesan. surah al-ikhlas sbg pendayung di dalam kubur. 70k boleh dibahagikan di dalam keluarga (adik beradik) sesame lah kite berdoa utk arwah k. sabar dan redha. al-fatihah. takziah buat reen sekeluarga.

Anonymous said...

reen takziah ye, aku bru tau nie....:( semoga roh ayah ko dicucuri rahmat...hope ko n family tabah menghadapi ujan Allah ni...lia~

AzUraAa said...

babe... aku baru je online.. so lmbt dpt tau pasal babah ko. anyway takziah ye.. smoga ko tabah menghadapi hari2 mendatang... take care ye...

Artikel lain yang best:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...