Nuffnang

Monday, September 13, 2010

Kembali normal

Hye...






Saye kembali dan begitu juga dengan B2B lain kan? Macam mana raya korang? Me? Tak seindah orang lain. Ayahanda saye tak sihat jadi kami sekeluarga hanya duduk di rumah menunggu tetamu datang. Cuma Raya pertama je kami sempat ke rumah Wan saye dan berjumpa la dengan uncle2 and cousin2 yang ada. Nampaknyer tahun nie giliran rumah mertua, jadi tak ramai yang ada. Cuma Raya ke-3, saye dan adik saye, Neisya sempat pulang ke Kuantan dan menziarah makcik2 saye di sana. Hah, ada berita best untuk dikongsikan. Walaupun Raya tak seindah biasa, tapi alhamdulillah perancangan perkahwinan (lagi 2 bulan hoke!) berjalan dengan lancar. Saye dah jumpe sesuatu yang saye cari dengan harga yang berbaloi-baloi. Punya la banyak shopping mall kat KL nie, alih-alih terjumpa juga di Kuantan! Hah, nanti ada entri khas la untuk ini. Boleh cerita skang, tapi takde gambar, tak best la plak kan? Esok keh!








Wednesday, September 8, 2010

DIY - I Do

Hye...


Semalam berjalan-jalan di Sunway Pyramid sambil survey kasut-kasut untuk majlis saye nanti.
Tapi satu pun tak berkenan, camne? Ada la terjumpa satu kasut putih yang full covered, tapi bila try hermmm rasa cam misi a.k.a nurse la plak. Jadi mungkin saye akan opt for open peep-toe with heels la... Bukan apa, nanti sayang kalau dah beli, tapi tak pakai kan? Bukan selalu sangat pun boleh matchkan dengan kasut putih kan? 


Kalau korang masih mencari idea DIY untuk kasut, mungkin boleh ambil idea ini. 
Walaupun sebenarnya tidak praktikal dan mungkin membuang masa, tetapi cantik juga bila gambar kasut tu diambil kan? Ala, apa salahnya, kenang-kenangan :) 


sumber: mydiywedding

Sekarang macam trend kan kasut yang letak brooch sendiri tu... macam best kan? Ramai juga B2B yang dah mulakan dengan idea itu. Kagum! 

sumber: YeoPaja - antara pelopor awal kepada idea kasut brooch 

sumber: Shoe Clips

Tuesday, September 7, 2010

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Hye... 




Kepada pelanggan-pelanggan ReenTartNenas sama ada yang mempunyai belog ataupun tidak, terima kasih kerana sudi mengorder TartNenas dengan saye yer. Tahun depan boleh order lagi. Mana yang bakal menyambut Hari Raya bersama kelaurga mertua tahun nie (1st timer), hehehe janganla bersedih di malam / pagi Raya. ekekeke tetiba teringat Cik Wan masa tulis entri nie. Walaupun ko seronok makan rendang lemang bagai kat Melaka tu, takkan sama dengan makan rendang lemang ketupat daun palas kat Sg Petani! Kepada Cik Xora, misi selepas Raya bakal bermula. Terima kasih untuk semua link2 yang ko bagi kat aku. Erk, secara pukal, Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua yang sudi membaca belog ni (tujuan asal belog, nak promote TartNenas je...). Jumpa lagi lepas Raya k. Kepada yang drive tu, berhati-hati di jalan raya. Ingatlah orang yang tersayang :) 


Owh lupa plak, en B, tahun nie syg dapat duit raya lagi kan? :p 




p/s: esok saye keje lagi :( jangan la Khamis tu Raya...

Senarai Semak - Barang Hantaran

Hye...


Lagi 2 bulan majlis saye dan si dia nie. Herm, dah kena buat senarai semak nie. Takut hoke sebab banyak rasanyer yang belum dibuat lagi. Ok, jum kite mulakan dengan senarai barang hantaran.




Untuk En B 
1. Cincin = Belum! 
2. Kemeja + Seluar = Siap 
3. Wallet + Belt = Siap 
4. Kasut = Siap
5. Jam Tangan = Belum! 
6. Sireh Junjung = Belum!
7. Cupcakes/Kek = Belum! 
8. Buah-buahan = Belum! 
9. Cokelat / Candies = Belum!
10. Bunga Rampai = Belum! 
11. xtau nak bagi apa... (korang ada idea?) 




Untuk Reen 
1. Cincin = Siap ~thanks to Pak Habib~
2. Kemeja + Seluar (Office Attire) = Siap 
3. Handbag = Siap + Kasut = Belum! 
4. Make Up = Siap 
5. Jam Tangan = Belum!
6. Mas Kahwin + Duit Hantaran = Belum siap deco :p
7. Sireh Junjung = Belum!  
8. xtau dia  bagi apa...  
9. xtau dia  bagi apa... 




Herm... banyaknyer yang belum :( Dan mungkin juga ada certain barang hantaran tu yang tak perlu. Contohnye, saye takmo jam tangan diletakkan sebagai hantaran. Yang nie kena tanya en B. Alahai, tetiba plak saye rasa terlalu banyak barang hantaran. Hermmm, perlu diskus dengan en B semula kalau boleh hantaran jadikan 7 & 9 sahaja. Tapi sebenarnyer, saye yang decide bagi 7 & 9 tu. Ekeke


Ok la, stress la plak. Petang nie saye nak pegi Sunway Pyramid. Hehehe boleh la survey kasuit :) 

Monday, September 6, 2010

Headband Ku Headband Mu Jua

Hye...


Seperti yang dinanti, headbands yang baru saye dapat dari kawan saye pagi tadi, Sya.
Beliau sangat kreatif dan bersedia untuk mengambil tempahan headbands, headpieces or apa saja la yang sewaktu dengan nye. Jadi korang boleh la melawat link beliau di sini She doesn't really blog about her B2B life, but more or less, she share about all the things that she really love. 
Jum layan 2 headbands yang Sya dah siapkan untuk saye. Harga? Rahsia... :) Korang contact Sya hoke. Warna & saiz riben tersebut boleh ikut citarasa korang :)
Black


Grey
*erk, kantoi plak ada DVD hindustan-hehehe*



Kenapa tetiba saye gile headbands? Sebabnyer dulu, saye ada beli satu headbands thru online. Kononnyer untuk props pre wed. Tetapi, saye lupa plak nak pakai masa hari kejadian. Jadi, dah lama la headbands pink tu tersangkut kat cermin. Until one day, saye bangun dan terus rasa cam, hoke hari ini kena pakai jugak headbands pink itu walaupun beso. Masa beli online tu mana la saye tau headband tu beso. Then, saye pakai pegi ofis, semua orang gelakkan saye dan kata saye Minnie Mouse!


Minnie Mouse





Tapi, serius, saye tak kecik hati, sebab saye dah penah tengok orang pakai headband beso nie. Cuma mungkin bila pakai kat ofis, tak sesuwai kot. But, who cares??? Duit aku hoke. Mahal weh, saye beli. Nak tengok sket Minnie Mouse versi muka ngantuk-sebab-hari2-meniaga nasi kerabu?
Tadaaaaaa


Mataku yang sepet*
Sekian... Motif cerita pasal headband? Sebab skang saye giller headband (sementara masa masih ada). Sesiapa yang berminat boleh hubungi Sya or else, contact je saye nie, Cik ReenTartNenas yer :)

Headbands

Hye...


Salam Menjelang Lebaran. Beberapa hari lagi nak raya, insyallah Khamis pagi nanti baru saye pulang ke Temerloh untuk sambut Raya bersama keluarga. Nampaknya, tahun ini, jika dipanjangkan usia, merupakan tahun terakhir saye beraya bersama keluarga sebagai orang bujang. Tahun depan, insyallah berdua *suka* (Kami dah gaduh-gaduh manja dah pasal balik kg nie, haishhh!) Selepas Raya  nie, aktiviti bersukan dan bergym akan bermula yer. Tinggal 2 bulan sahaja lagi (takut). Banyak sebenarnya yang belum diselesaikan, tapi saye tak buat senarai semak pun (sebab takut). Banyak weh yang tak siap lagi :( Huhuhu lupakan kejap soal urusan-urusan kawen nie, saye nak cerita ape yang saye pakai dalam minggu nie :p Minggu nie minggu headbands... Hehehe Nanti saye post gambar saye pakai headbands ini yang dibuat oleh kawan saye, Sya. Boleh la korang melawat belog nyer nanti. Lebih kurang macam kat bawah nie headbands nye. Details?... Akan bersambung di entri akan datang. 


source: Google




p/s: Alhamdulillah, dah selamat saye delivered biskut-biskut yang ditempah oleh customer (termasuk bloggersss!). Nasib baik tahun nie tiada tempahan yang tersangkut. 

Friday, September 3, 2010

Butik Kak Ina tu...

Hye...


Korang semua tahu kan saye tempah baju nikah dengan dzull de classique kan... Hah, masa tu saye tempah dengan Kak Ina, tetapi masa ambil tu dah orang lain. Herm, tak perlu la saye cerita dengan lebih lanjut. Korang boleh refer link ini. Saye pun ada terdengar-dengar yang Kak Ina tu sudah membuka butik kawen yang baru di sekitar Bangi, tapi saye tak berjaya mengesan nyer di mana. Tapi tadi sembang-sembang dengan akak ofis nie, rupanya Kak Ina dah buka butik Dzihni Boutique and Bridal Gallery. Alamat...

Artikel lain yang best:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...