Hye...
Alhamdulillah, semalam saye dan en B telah berjaya membeli cincin kawen untuk saye. Kan sekarang Habib Jewels tengah sale. Dari minggu lepas, masa berbuka di Alamanda, saja-saja la tengok cincin Habib tu, sebab dia ada buka pameran di ruang legar tu. Saye tak jumpa pulak cincin yang saye pernah tengok dulu. Mana la tau kot yang tu ada diskaun ke. Hehehe tapi disebabkan saye tak ingat, kami opt untuk pilihan lain. Apa-apa pun, semalam sekali lagi kami berbuka di Alamanda, dengan tujuan untuk membeli cincin saye. Sebab minggu lepas dah memang decide nak yang mana, jadi proses pemilihan dan pembelian semalam berjalan lancar. En B bayar :) dan saye dapat cincin saye yang penuh *bling bling* itu :)
Owh, tapi cincin en B belum beli lagi. Menurut jurujual tu, kalau nak lihat koleksi lelaki yang banyak, boleh pergi ke Cawangan Habib di KLCC, Midvalley dan juga Ampang (Ketiga-tiga tempat ni en B tak suke pegi...huhuhu) Semalam kami sempat memilih design yang kami suka, jurujual tu pun dah tuliskan model cincin tersebut, dan ape yang perlu kami buat hanya pegi ke mana-mana cawangan Habib, dan mereka akan buatkan cincin yang baru untuk en B. Owh, lupa nak bagitau, cincin en B yang kami tengok semalam adalah Emas Putih, tetapi lelaki tak boleh yer pakai emas putih tu, jadi kami akan menggunakan design seperti emas putih, tetapi digantikan dengan unsur suasa... Jadi pencarian selepas ini, adalah cincin en B...
p/s: walaupun cincin saye hanya dari Habib dan tidak mempunyai 10 karat, tetapi saye dah cukup bersyukur dan suka :D saye tak pandai membeza kan berlian yang terbaik ataupun berlian yang tidak baik, jadi apa yang mampu milik, sudah memadai buat saye :) en B, terima kasih banyak-banyak. Syg suke :) sebab impian syg untuk memilih cincin kawen kite bersama-sama telah tercapai :D
Rabbi Yassir Walaa tu'assir, Rabbi tammim bilkhair. Tuhanku, permudahkanlah dan jangan dipersulit, Tuhanku tamatkanlah dengan sebaik-baiknya.
Nuffnang
Tuesday, August 24, 2010
Monday, August 23, 2010
Mini Pelamin lagi...
Hye...
Selamat Berpuasa :) Macam dah tak lama je nak raya sebab delivery untuk tempahan tart nenas dan makmur akan dibuat minggu depan. Tak sedar masa berlalu, sebab hari-hari pun tolong FFIL berniaga kat bazaar ramadhan, serius, saye sangat penat, tapi seronok juge berniaga nie :)
Entri kali ini masih berkisar tentang mini pelamin. Selalunya digunakan untuk waktu bertunang dan akad nikah. Selalunyer kat rumah la kan... Kalau kat masjid/surau tu, jarang la orang-orang biasa macam kite nie buat. Kalau artis tu ada la kan... Tapi penggunaan alas nikah dan juga karpet berbulu/shaggy tu memang menjadi pilihan B2B sekarang nie...
Saye terjumpa koleksi Mini Pelamin dari Dina Halim. Majlis nikah saye nanti pun ada mini pelamin nie. Yang ini saye akan letakkan di dalam rumah, dan pelamin sanding di porch kereta di tepi rumah saye (Porch ada 2). 2 minggu lepas saye berjumpa dengan Bridal saye, then beliau setuju untuk sewakan stage untuk pelamin nikah kepada saye. Yang menggusarkan saye sekarang, sama ada saye perlu beli kain alas berwarna putih untuk tutup stage tersebut atau pun tak. Mak saye kata jangan risau, tapi ntah la, saye rase memang wajib risau kot. Owh, ya. Tentang lampu di pelamin tu pun, mungkin saye akan cari di Ikea saje... Tengok la mana-mana yang sesuai kot. Huhuhu risau-risau. Kan senang kalau nikah kat masjid je, tak yah saye pening-pening, betul tak?
Jum layan sket gambar-gambar dari Dina Halim.
sumber: Dina Halim
Selamat Berpuasa :) Macam dah tak lama je nak raya sebab delivery untuk tempahan tart nenas dan makmur akan dibuat minggu depan. Tak sedar masa berlalu, sebab hari-hari pun tolong FFIL berniaga kat bazaar ramadhan, serius, saye sangat penat, tapi seronok juge berniaga nie :)
Entri kali ini masih berkisar tentang mini pelamin. Selalunya digunakan untuk waktu bertunang dan akad nikah. Selalunyer kat rumah la kan... Kalau kat masjid/surau tu, jarang la orang-orang biasa macam kite nie buat. Kalau artis tu ada la kan... Tapi penggunaan alas nikah dan juga karpet berbulu/shaggy tu memang menjadi pilihan B2B sekarang nie...
Saye terjumpa koleksi Mini Pelamin dari Dina Halim. Majlis nikah saye nanti pun ada mini pelamin nie. Yang ini saye akan letakkan di dalam rumah, dan pelamin sanding di porch kereta di tepi rumah saye (Porch ada 2). 2 minggu lepas saye berjumpa dengan Bridal saye, then beliau setuju untuk sewakan stage untuk pelamin nikah kepada saye. Yang menggusarkan saye sekarang, sama ada saye perlu beli kain alas berwarna putih untuk tutup stage tersebut atau pun tak. Mak saye kata jangan risau, tapi ntah la, saye rase memang wajib risau kot. Owh, ya. Tentang lampu di pelamin tu pun, mungkin saye akan cari di Ikea saje... Tengok la mana-mana yang sesuai kot. Huhuhu risau-risau. Kan senang kalau nikah kat masjid je, tak yah saye pening-pening, betul tak?
Jum layan sket gambar-gambar dari Dina Halim.
![]() |
| suka karpet bulu-bulu tu |
| kain putih yang menutupi stage itu... rasanyer memang perlu beli :( |
sumber: Dina Halim
Friday, August 20, 2010
Vote untuk ke Bandung - Klik klik
Hye...
Mohon sangat-sangat untuk korang undi saye, Reen ... Senang jer cara nyer, korang hanya perlu klik pada link ini http://airasia.com/24hoursinbandung/vote-map.php?mapid=4c6e8bc2b0ce4
Undi la banyak-banyak yer. Mana la tau berkat vote korang, saye dapat ke Bandung :) Pada sesiapa yang berminat, selepas vote saye, boleh la masuk contest ni juge... http://www.airasia.com/24hoursinbandung/
Terima kasih koranggg... :)
Mohon sangat-sangat untuk korang undi saye, Reen ... Senang jer cara nyer, korang hanya perlu klik pada link ini http://airasia.com/24hoursinbandung/vote-map.php?mapid=4c6e8bc2b0ce4
Undi la banyak-banyak yer. Mana la tau berkat vote korang, saye dapat ke Bandung :) Pada sesiapa yang berminat, selepas vote saye, boleh la masuk contest ni juge... http://www.airasia.com/24hoursinbandung/
Terima kasih koranggg... :)
Spanx Sangat Membantu
Hye
Girdles yang saye order dari Shoppingqueen dah selamat saye terima 2 hari lepas. Saye beli yang Hide & Sleek Slip-Suit. Untuk makluman, jenama spanx ni tak de kat Malaysia lagi (kalau korang tau ada, bagitau k). Nak order direct melalui spanx.com dari US, takde delivery plak ke Malaysia nie. Jadi melalui shoppingqueen, saye order la girdle spanx nie. Owh, untuk makluman juge, korang boleh order barang-barang dari US melalui shoppingqueen. Normally, items yang memang tiada kat Malaysia la. Sila lawat belog beliau hoke.
![]() | ||
| Hide and Sleek Slip-Suit |
Mana saye dapat tahu tentang spanx? Saye membaca belog The Pink Stilettos dan beliau ceritakan pengalaman beliau memakai girdles dari spanx ini. Dan saye terus jatuh cinta. Kebetulan, memang saye sedang mencari girdles.
Apa itu spanx? Spanx is a "body shaping" undergarments designed to give the wearer a slim and shapely appearance.
Nak tahu, most of Holloywood celebrities guna spanx nie untuk menyorok silhouettes yang ada :) hehehe
Saye nak cerita sket pengalaman pakai girdles dari spanx nie. Material nyer sangat lembut. Jujur saye katakan tak rasa panas, dan rasa selesa bangat bila pakai. Tak rasa pun macam pakai girdles. Saye beli yang nude colour, jadi takde masalah kalau pakai baju berwarna cerah pun. Tujuan beli spanx ni, untuk menjadikan badan saye lebih firm. Saye memang pakai girdles, jadi saye suka la nak explore beberapa jenis girdles. Tapi yang saye beli dari pihak A*** tu memang murah, tapi kurang selesa pada saye sebab rasa macam ketat sangat dan susah nak tanggalkan. Begitu juge yang saye beli di bahagian lingerie di shopping mall. Tapi fungsi utama girdles tu sama juga la, untuk menjadikan badan kite lebih firm (sorokkan lemak terlebih) dan juga membantu kite untuk tidak makan banyak. Saye kan, bila pakai spanx nie, rasa lebih berkeyakinan. Chewaahhh. Cik Wan, tetiba I rase macam Jessica Alba la... :)
Untuk makluman, saye mempunyai masalah perut buncit yang kronik. Hohoho :( stress. Jadi dengan pakai girdles nie, membantu la juga saye nak sorok perut yang buncit (Eih, tapi still kena sit up dan kurangkan makanan yang tidak berkhasiat tu). Tapi ingat, pakai ape-ape girdles pun bukan boleh sebabkan korang kurus tau. Korang masih perlu exercise tau. Seperti kata-kata The Pink Stilettos sendiri, Of course wearing them won't turn you into a size 0, but they are great for wearing underneath tops, dresses and pants (especially clingy material) to create a smooth, sleek silhouette. No more VPL (visible panty line) and weird bulging parts!
![]() |
| Ini bukan saye. Hehehe |
Cuma satu jer, saye beli yang Hide & Sleek Slip-Suit nie, saye terbeli size L. Sepatutnye M sahaje. Tapi still boleh pakai la. Cuma ada longgar sket kat certain tempat. Jadi kalau korang nak beli, pastikan size yang betul k. Lagi satu, ia memang one suit dan bukan split tau. Jadi kalau nak ke toilet ke, memang kat bahagian bawah seluar tu, hermmm dah ada ruang untuk kite membuat apa-apa yang patut tu la. Cuma bagi first timer macam saye nie, tak biasa lagi kan, so agak kekok la. Apa pun, lepas nie, saye ingat nak beli yang seluar sahaja. Mudah sket kalau nak ke toilet.
![]() | ||||
| In-Power Line Super Higher Power yang nie murah sket, dalam 32 US Dollar (mungkin nak beli yang ini pulak :) |
![]() |
| Slimplicity High-Waisted Shaper - Harga 38 US Dollar |
Harga yang diberikan oleh Puan ShoppingQueen mesti la ada tambahan sket. Ye lah dengan international post charge & juga charge delivry dari beliau. Tapi masih murah (pada saye). Sebab kalau nak pegi US beli, lagi mahal kan? ekekeke
p/s: disebabkan kurang selesa utk wee wee melalui ruang yang disediakan di girdle itu, saye terpaksa tanggalkan baju saye supaya dapat wee wee dengan keadaan yang normal. Kalau korang still xdapat bayangkan hide & sleek nie macam mana, ia sama la macam kite pakai swimming suit tu :)
Wednesday, August 18, 2010
Map Majlis Saye
Hye...
Misi melakar map ke rumah saye akan bermula hari ini. En B dan Ms X, sila ingatkan saye selalu... Dah siap, saye akan post progressnyer...
Mode: Tak sabar nak majlis nie selesai...
Misi melakar map ke rumah saye akan bermula hari ini. En B dan Ms X, sila ingatkan saye selalu... Dah siap, saye akan post progressnyer...
Mode: Tak sabar nak majlis nie selesai...
Vendor: Majlis Bertandang a.k.a Resepsi
Hye...
Entri kali ini agak terbalik. Sepatutnya saye hanya perlu bercerita tentang vendor untuk majlis di rumah keluarga saye jer, tapi oleh kerana untuk majlis en B pun kami bincang bersama, jadi saye juge akan update tentang vendor-vendor yang terlibat untuk majlis bertandang nanti.
Untuk majlis bertandang nanti, Pelamin, Baju Sanding, Andaman, Meja Pengantin, Walkaway kami ambil dengan RienZaid Wedding Couture. Kebetulan, google, kemudian terjumpa Rien nie. Awal juga kami booking beliau sebab masa tu memang nak selesaikan perihal majlis bertandang nie awal-awal. Rien banyak make up untuk artis-artis juge. Pakej Rien pun pada saye berbaloi juga. Pelamin yang kami pilih pun simple ajer. Saye tak boleh ulas panjang sebab belum mencuba hasil kerja tangan nya. Tetapi setakat saye deal dengan RienZaid, beliau tidak lokek dan selalu juga follow up dengan saye. Jadi memang vendor sebegitu yang kite inginkan kan?
Entri kali ini agak terbalik. Sepatutnya saye hanya perlu bercerita tentang vendor untuk majlis di rumah keluarga saye jer, tapi oleh kerana untuk majlis en B pun kami bincang bersama, jadi saye juge akan update tentang vendor-vendor yang terlibat untuk majlis bertandang nanti.
Untuk majlis bertandang nanti, Pelamin, Baju Sanding, Andaman, Meja Pengantin, Walkaway kami ambil dengan RienZaid Wedding Couture. Kebetulan, google, kemudian terjumpa Rien nie. Awal juga kami booking beliau sebab masa tu memang nak selesaikan perihal majlis bertandang nie awal-awal. Rien banyak make up untuk artis-artis juge. Pakej Rien pun pada saye berbaloi juga. Pelamin yang kami pilih pun simple ajer. Saye tak boleh ulas panjang sebab belum mencuba hasil kerja tangan nya. Tetapi setakat saye deal dengan RienZaid, beliau tidak lokek dan selalu juga follow up dengan saye. Jadi memang vendor sebegitu yang kite inginkan kan?
Monday, August 16, 2010
Hujung Minggu yang singkat...
Hye...
Hujung minggu baru nie saye pulang ke rumah parents saye. Menyambut puasa dan cuba settlekan apa-apa yang patut. Nasib baik sempat saye ajak mak saye pegi Bridal yang saye dah ambil untuk majlis nikah dan sanding saye tu. Saye dah cut-off beberapa item yang tidak perlu. Masa tengok resit hari tu, baru perasan saye ambil 2 pintu gerbang! Huh, saye pun macam konfius kenapa la sampai 2. Jadi saye kanselkan dan hanya ambil satu dan harga nya hanya RM80. Yupp, hanya artificial flowers dan sangat la simple. Saye dah kanselkan juga pelamin nikah saye. Sebab pelamin nikah hanya DIY sahaja. Tapi saye sewa stage kecil untuk pelamin nikah tu. Hiasan nyer? Herm, nanti akan difikirkan. Tapi yang simple-simple aje… Tapi dalam masa yang sama saye tengah runsing, macamaana nak letak lampu kat pelamin nikah saye tu. Ada tak sapa-sapa tau mana nak beli lampu yang kecil yang boleh disorok kat belakang pelamin saye tu, tapi tak memerlukan wiring yang complicated? Nanti bagitau yer...
Tapi tapi… moment yang paling tak best masa saye test kasut untuk bersanding ialah, kasut itu berwarna merah dan bukannya maroon. Hohoho a bit NO NO NO. Jadi misi seterusnya adalah untuk saye mencari kasut berwarna maroon hoke. Setakat ini kalau ikutkan saye perlukan 3 pasang kasut:
![]() |
| Kasut Putih - Nikah |
![]() |
| Kasut Grey - Hantaran+Bertandang |
![]() |
| Kasut Maroon - Sanding |
Lagi satu yang tak best, huhuhu tentang payung. Owh saye tau saye cerewet. Bridal tu kata, kalau ada payung merah/maroon, dia akan bagi. Kalau xde, kena pakai payung Kuning! Sesuawai ke korang??? Baju saye maroon, tapi payung kuning. huhuhu Bridal takde warna cream. Jadi saye rasa, saye nak sewa jer payung berwarna putih. Ala, yang lace-lace tu... Sesuwai tak? Tulunggg.....
Pautan Lain:
Pautan Lain:
Subscribe to:
Posts (Atom)








