Nuffnang

Tuesday, August 24, 2010

Cincin Kawenku

Hye...


Alhamdulillah, semalam saye dan en B telah berjaya membeli cincin kawen untuk saye. Kan sekarang Habib Jewels tengah sale. Dari minggu lepas, masa berbuka di Alamanda, saja-saja la tengok cincin Habib tu, sebab dia ada buka pameran di ruang legar tu. Saye tak jumpa pulak cincin yang saye pernah tengok dulu. Mana la tau kot yang tu ada diskaun ke. Hehehe tapi disebabkan saye tak ingat, kami opt untuk pilihan lain. Apa-apa pun, semalam sekali lagi kami berbuka di Alamanda, dengan tujuan untuk membeli cincin saye. Sebab minggu lepas dah memang decide nak yang mana, jadi proses pemilihan dan pembelian semalam berjalan lancar. En B bayar :) dan saye dapat cincin saye yang penuh *bling bling* itu :) 


Owh, tapi cincin en B belum beli lagi. Menurut jurujual tu, kalau nak lihat koleksi lelaki yang banyak, boleh pergi ke Cawangan Habib di KLCC, Midvalley dan juga Ampang (Ketiga-tiga tempat ni en B tak suke pegi...huhuhu) Semalam kami sempat memilih design yang kami suka, jurujual tu pun dah tuliskan model cincin tersebut, dan ape yang perlu kami buat hanya pegi ke mana-mana cawangan Habib, dan mereka akan buatkan cincin yang baru untuk en B. Owh, lupa nak bagitau, cincin en B yang kami tengok semalam adalah Emas Putih, tetapi lelaki tak boleh yer pakai emas putih tu, jadi kami akan menggunakan design seperti emas putih, tetapi digantikan dengan unsur suasa... Jadi pencarian selepas ini, adalah cincin en B... 




p/s: walaupun cincin saye hanya dari Habib dan tidak mempunyai 10 karat, tetapi saye dah cukup bersyukur dan suka :D saye tak pandai membeza kan berlian yang terbaik ataupun berlian yang tidak baik, jadi apa yang mampu milik, sudah memadai buat saye :) en B, terima kasih banyak-banyak. Syg suke :) sebab impian syg untuk memilih cincin kawen kite bersama-sama telah tercapai :D 





12 comments:

mysarah said...

best kan bila dah dpt cincin kita nak. tak semestinya mahal, tapi NILAI tu penting :)

ala... cincin i belum beli T__T

Lady Naza said...

hohoho..sonok kan bile pilih cincin berdua..hihi..yg penting moment tu

gurlarroche said...

teruskan memburu!... xkesah kt mana2, janji hati berkenan, harge berpatutan...insya Allah sume okkeh... ;)

Reen Tart Nenas said...

sarah: betul tu. nanti dah sibuk nak basuh periuk belanga semua, tak nampak pun dah bling bling tu... :) take ur time nak beli cincin tu :)

naza: hehehe yg itu paling penting :) izz dah sihat?

cik wan: tau xpe. dikala duit ku semakin surut, aku rase cam nak kawen koboi dah nie :)

Azreem said...

mcm biasa kenal je ladynaza ni..hahaha...

gurlarroche said...

wooo...jgn laa koboi2 nih..insya Allah, ko nk dirikan mesjid...rezki tu ade, cuma sblm atau slps majlis, or samada dlm bentok material or immaterial...insya Allah sume nye will be ok...cheers k!

Reen Tart Nenas said...

cik wan: eih, xkoboi2 :) mahal weh MUA aku...waka waka

Lady Naza said...

izz sihat daa..terlebih2 pon..aktif cam terlebih gula je aku tgk dah..aishh..

azreem..sape azreem? yg tukang kipas2 masa sanding tu ke..yg lap2 peluh bad masa nikah tu? hehehe

Reen Tart Nenas said...

sure makin comey pipi die tu... ahaks terlebey gula cam mak die ke pak die? :p

Lady Naza said...

hoho..musti la cam mak diaa
dah hidung molot sume cam mak dia
kuat mkn pun cam mak dia..adehh

journey of a lady said...

yang i dgr suasa pon ade unsur emas dlm nye..better u check dlu...

Reen Tart Nenas said...

lady: yer ke u? nanti i check balik... thanks ya

Artikel lain yang best:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...