Nuffnang

Saturday, November 13, 2010

Baju Nikah yang Indah!

Salam dan Hye...


Ingat lagi tak perihal baju nikah saye di sini yang turun warna tanpa saye tau ape sebabnya? Dan saye juga tak rasa excited masa mula-mula dapat baju tu. Tapi alhamdulillah, selepas saye buat post ini dan bertemu kembali dengan Kak Ina, yang kini dah ada Butik Dzhini di Bandar Baru Bangi, saye hantar baju tersebut untuk alter dan juga bertanyakan kalau beliau boleh beri nasihat / tolong tentang camne nak hilangkan warna yang turun tu. Kebetulan, manik di kaki kain pun tertanggal. Saye memang aware tentang itu sebab kain chiffon nie memang mudah tertanggal maniknya. 


Bersyukur sangat sebab masa datang kedai tu, saye dilayan baik oleh Kak Ina dan juga ada sorang kakak tu (saye tahu akak baca belog saye, tapi lupa nak tanya nama akak sape...hehehe malu ada orang tegur baca belog saye). Serius baju saye tu besar. Saye tau badan saye agak comel, tapi tak rasa la saye segemuk itu kan. Alhamdulillah, Kak Ina berjaya alter baju saye dan serius, nampak terletak dan sesuai di badan saye. Baru la nampak ada shape sket. Kalau tak, baju tu lengannya memang la labuh dan besar sangat. Tadi masa try ditemani oleh en B dan 2 lagi mamat bujang yang terpaksa ikut tadi. En B kata memang nampak beza dengan baju masa mula-mula dapat. Yang paling penting:


1. manik telah dapat dijahit kembali
2. baju di alter dengan cantiknyer
3. kesan pink yang turun warna tu telah berjaya dihilangkan dengan proses dry clean


Tapi saye lupa plak nak tanya kat mana Kak Ina buatkan dry clean tu. Harga saye bayar untuk semua hanyalah RM50. Dry clean - RM20 , Jahit Manik - RM20 dan Upah - RM10. Harga mungkin berbeza mengikut keadaan kain ataupun lain-lain. 


baju asal. sila lihat lengan yang labuh & baju yang lurus tanpa ada shape. abaikan pewut yg buncit :p

nampak beza kan? lebih nampak shape & kain yang berombak seperti yg saye inginkan. 


Saya tergopoh-gopoh terus nak bayar. Rupanyer Kak Ina suruh try dulu. Kuar jer bilik persalinan, saye terus cakap dengan kuat, baju ini cantik. Saye suke! 
Adakah saye kurus sket? Entahla mungkin sebab sakit jadi berat turun sket, tapi 1 kg je. Tapi takpe la, dengan keadaan sekarang, saye tak boleh diet lagi, tapi harus makan makanan berkhasiat. Harap berat badan mampu kekal sehingga habis majlis. 


Hilang sudah rasa gusar tentang baju nikah saye, tapi sekarang susah hati sebab tudung yang saye tempah dulu warnanya tidak matching dengan baju nikah saye. Tudung macam warna krim! Wan Laling dan Xora, korang harus jadi perunding fesyen aku dengan kadar paling segera! 




Owh ya, sampin en B pun dah selamat sampai. Bukan warna krim seperti dijanji kan, tapi lebih kepada kuning. Tapi apa pun, kami berdua suka, jadi kami proceed aje dengan pilihan yang ada. Tinggal kena jahit je sampin tu, lepas tu, en B dah boleh pakai :) 


sampin nikah





13 comments:

Xora said...

keji. aku buka fesbuk lambat. aku tgk criminal minds

Reen Tart Nenas said...

pastu wan si laling ko pun ilang...

Cik Belle said...

reen, cantik! fit elok je di badan. suka suka! =)

Reen Tart Nenas said...

kannnn cik belle? suka juge!!!

mummy adam said...

owh yess, it does make a lot of difference! alhamdulillah. yg penting jaga kesihatan tu. xmo sakit2 dah tau :)

LisaLisut said...

hi reen,
salam knl.bole tau kt mane beli sampin?hihi

hana yoriee said...

nak hantar kat kak ina lah utk dry clean n touch up bhgn kain hana..hurmm lama tak k.ina amek masa siapkan alteration?

Reen Tart Nenas said...

mummy adam: thanks!
lisa: beli di kuala terengganu...
hana: alter tak lama pun. kalau ada prob kain utk dry clean, tu yg lm, psl xseme kedai dobi sanggup amik. try la hntr kat kak ina tu :)

gurlarroche said...

cantik cantik....kalo pakai camtu aje pn cantik...ke sbb rambut ko pnjg dan cantik... *pengsan*

Reen Tart Nenas said...

wan darling, aku mmg gorjes! pls laaaaaaaa hahahaha

harzharun said...

haaaa....kan boleh setel semuanya...yg penting, jgn panic....cantek seh baju tu...kain siti nurhaliza tu..hehe

Lady NK said...

wah..seriously lain yg gamba kedua..mmg kena sgt..cantek2..wah..makin2 terasa2 semangat nak sarung cincin dah ni..hehehe

Reen Tart Nenas said...

harzharun: itu la...best2

ladynaza: hah, tau xpe. aku pun terkujat!

Artikel lain yang best:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...