Nuffnang

Thursday, May 19, 2011

Pengakuan Berani Mati Seorang Suami

Salam dan Hye...


Saye ada satu entri yang menarik untuk dikongsi. Kira sesuai la dengan 'group' B2B / Mantan B2B kite nie :) 


Entri kali ini dicopy sepenuhnya dari belog akak femes Kujie2. Terima kasih keran share entri yang sangat menarik nie :) 




Wanita adalah insan istimewa, biarkan mereka terus membebel, merengek atau menggilai seperti puntianak. Seburuk-buruk perangai wanita, ia akan terus melekat di hati kita selagi hayat di kandung badan…




Jika isteri saya tidak berada di rumah, rumah boleh jadi porak peranda. Memang betul, jika isteri ada dirumah kepala selalu pening dan berserabut apalagi jika time tu saya kebetulan bercuti. Kalaulah waktu itu, si dia tak ada kat rumah alangkah tenteramnya. Boleh buat apa yang saya suka. Boleh berlingkar depan tv tanpa sebarang gangguan mental dan fizikal. Pendek kata, bebaslah.
Tapi hairan, apabila isteri betul-betul tak kat rumah, saya pula terasa separuh mati. Sehari dua memang syok , tak dengar suara jeritan dari dapur minta tolong, tak ada orang nak kritik, semuanya berjalan dengan tenang. Tapi masuk hari ketiga, saya terasa sesuatu yang hilang. Lebih-lebih lagi bila tuala dah berbau masam… tak tahu nak cari yang bersih, ubat gigi habis, tak tahu di mana dia simpan stock.
Masuk hari keempat, rindu mula terasa. Walaupun kat pejabat ramai gadis cun melecun tapi wajahnya yang dah ditatap sejak tarikh nikah itu juga yang mengetuk pintu hati. Walaupun dia tak secantik artis tetapi senyumnya ikhlas, sentiasa lekat di hati dan sukar cari pengganti. Apabila rindu mencengkam, semua tak tentu arah , cerita tv dah tak best lagi.
Jadi, para suami jangan buli isteri kita. Kalau boleh tolong dia buat kerja rumah. Bukan dok depan tv setiap hujung minggu dan baca akhbar. Mereka bukan orang gaji kita. Mereka isteri kita, kawan baik kita dan buah hati kita.
Ingat duit hantaran yang kita bagi masa nikah dulu cukup ke nak bayar gaji dia seumur hidup?

Nota Kaki: Tak tau la ada ke tak si suami yang membaca belog saye nie. Hehehe sebab entri nie untuk mereka, bukan kite yang kaum isteri ini :) Saye masih berusaha menghabiskan bacaan buku 'Aku Terima Nikahnya' hasil tulisan Ustaz Hasrizal. Saye dapat buku tu sebagai hadiah kahwen. Ulasan setakat ini, buku tersebut sangat bagus untuk dibaca. Bila baca, rasa dekat sangat denganNYA dan rasa banyak je silap selama nie. Tapi rasanye, kaum lelaki memang WAJIB la baca buku tersebut. Sebab pada saye, ia adalah hasil nukilan dari mata hati seorang lelaki. 


10 comments:

oshinz said...

kite pun tengah baca buku aku terima nikahnya.. =)

Lady NK said...

badrul amri~~~ (panggil suh baca..haha)

Fatin Baharum said...

buku tu bagus sangat :)

latest entry : nisa junior ♥

Mrs. Rainbow said...

dh bce bku tu mmg best gler...even tak kwin lg teehehehe...nnt akak try search bku ustaz hasrizal jgak tjuk die "rindu bau pohon tin" and "murabbi cinta"...best...

Xora said...

D dah baca blog Dia Terima Nikahnya. Nanti kasi pinjam buku Aku Terima Nikahnya~

p.s tapi kalau beli leh dapat pengecualian cukai juge~

Putri Qaseh said...

Reen..Best entri ni..nk pinjam forward kt my hubby leh eh :)

Putri Qaseh said...

Reen Best entri ni..Nak pinjam forward kt my hubby leh =)

Reen Tart Nenas said...

0sh!Nz d' sen0r!ta: mmg best :)

Lady naza: hahaha paksa baca!

Fatin: agreed :)

Amani: okeh, akan dicari!

Xora: beli la woiii. bukan mahal pun. ishkkk *slap

Putri Qaseh: share nie. nie amik dari blog kak kujie2 tu

Fariza said...

nice entry..

i pun dh bc buku Aku Terima Nikahnya.
memnag best !!!!

Akak Kembang said...

Konpem Encik Suami saya tidak membaca blog saya..hehehe

Artikel lain yang best:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...