Nuffnang

Wednesday, September 15, 2010

Bunga Tangan Kristal


Salam dan Hye...




Mari bercerita tentang bunga tangan masing-masing, eih bunga tangan saye. Susahnya jadi orang perempuan kan? Banyak sangat keinginan :p bunga tangan la, veil la, kasut nak matching la. Ekeke tapi nak buat macamana, lumrah nye begitu :p 
Owh ya, untuk majlis nikah+sanding saye nanti, saye Insyallah hanya akan gunakan bunga tangan Kristal sahaja. Kenapa bukan fresh flowers? Sebab agak sukar nak dapatkan fresh flowers kat Temerloh tu. Memang ada nyonya tu jual, tapi nyer nak suruh die deco plak, bimbang die tak pandai. Plus, memang la harga sangat mahal. Bridal saye suruh beli fresh flowers sendiri dan berikan kepada mereka untuk gubahan. Oleh kerana saye tidak mahu membazir, jadi saye putuskan guna Kristal sahaje. Lebih elok rasa nyer berbanding artificial kan? Kecuali kalau guna bunga artificial yang nampak macam real, ok la kan :) itu pun tak jadi masalah. 



Untuk itu, saye hanya akan tempah je la bunga tangan Kristal. Memang teringin nak buat, tapi hermmm saye memang sangat tak yakin dengan tangan saye yang 'kayu' ini. 
Kalau tempah pun, mungkin saye amik dengan Kak Shaja. Banyak koleksi beliau yang cantik-cantik dan harganya berbaloi (erk, sebenarnye saye rasa kalau dah cecah harga ratus dah kira mahal, tapi bahan-bahan memang mahal kan, jadi berbaloi dah tu). Untuk tidak membazir nanti, bunga tangan Kristal tersebut boleh diletakkan dalam vase dan dijadikan hiasan selepas kawen... Jadi siapa kata membazirkan?


sumber & credit to: Shajaratuldesign 

sumber & credit to: Shajaratuldesign
saye memang suka yang purple itu. 


Untuk link lain bagi gubahan Bunga Tangan Kristal, boleh rujuk di sini:
1) Djariarts-wedding 
2) Raicraft 
3) Headpieceheaven 

saye suka yang ini! Swarovski Crystals & Gold Pearls.
source & credit to:
Headpieceheaven



Saye akan gunakan bunga yang sama untuk majlis nikah dan sanding. Tak kisah la orang nak kata recycle ke ape ke, saye kalau boleh taknak terlalu spend duit untuk itu. Owh ya, kebetulan pula Rien Zaid pun ada bunga tangan Kristal yang bersesuaian dengan tema saye untuk majlis di Temerloh. Dia kata boleh pinjam je... Hehehe jadi nak tengok dulu, kalau sesuai, memang la save duit saye :) Meeya pun berkongsi minat yang sama dengan saye tentang bunga tangan Kristal nie. Tapi beliau nak DIY. Chaiyoook Meeya



7 comments:

Mysarah Rahman said...

i pown minat sangat ngan bunga kristal ni. tapi bunga stokin pown minat jugak. haishh sume pown nak! heehhe

Xora said...

USAHA LAGI REEN! U CAN DO IT!

.: an :. said...

lawanye bunga kristal ni. tapi... vendor utk pelamin dah sediakan sekali bunga tangan... huu...

Reen Tart Nenas said...

mysarah: bunga stokin camne plak?
xora: haruslah aku terus berusaha
an: ok la kalau dh sediakan. bridal saye pun dah sediakan juge, tp bunga artificial, so xmo. utk yg recep jer fresh.

Mysarah Rahman said...

u boleh tengok dekat my blog. tapi sangat leceh nak buat!

Inimeeya said...

hahahaha.reen!i tak DIY pun bunga kristal!malu nyeeeee!haha.
Majlis tunang i guna bunga kristal, tapi tempah aje.tempah dari one of our blogger..hihi.nak tau sapa?nnti saya buat review tntg bunga tangan kristal itu yerk!=)

Reen Tart Nenas said...

meeya: ala, belum DIY lagi, bakal DIY la tu :) hah, owh ada blogger buat yer? nanti share keh :D

mysarah: okies, akan cari entri tersebut :) macehhh

Artikel lain yang best:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...