Nuffnang

Tuesday, December 21, 2010

MUA Hebat - Hazlie Hamzah

Hi! 


Hampir 3 minggu kawen (alhamdulillah). Kehidupan lepas kawin? Menjimatkan! Tak perlu pegi dating jauh-jauh lagi. Perkara yang paling menarik lepas kawin, dia suka masakan saye. Dan hari-hari saye masak! Penat? Eih tak la. Rasanya, bila ada anak nanti baru penat kot. 


Review kali nie: Make Up


Semua tahu kot, saye amik Hazlie Hamzah sebagai MUA untuk majlis nikah dan bersanding di Temerloh. Mahal? Herm, tak la sangat kot, saye rasa berbaloi. Saye sediakan penginapan homestay untuk MUA dan OP. Jadi menjimatkan, tak perlu nak sewakan hotel sorang satu kat dieorang. 



Hazlie sampai di Temerloh lepas solat Jumaat. Dalam kul 6 petang Jumaat tu, dia dah ada kat rumah saye. First time jumpa Hazlie, sebab masa kat KL memang tak sempat langsung jumpa dia. Disebabkan Hazlie nie lelaki, jadi dia akan pakai glove untuk make up. Sebab ye lah, ada sesetengah pengantin kan, mahu ada dalam wudhu' masa akad nikah. Pilihan masing-masing ok. 


Saye berpuas hati dengan make up Hazlie. Tahan lama dan yang penting mulut beliau tak bising. Owh, saye sangat takut kalau dapat MUA yang kepochi tak bertempat dan nak mengomen je keje nye. Hazlie juga buatkan bunga tangan untuk saye. Harga? Berbaloi lagik! Dia buatkan 2. 1 untuk nikah dan 1 untuk sanding. Ini pun Hazlie yang offer. Thanks Lie! Kalau tak, memang tak merasa la pegang fresh flower :p 


Bunga Tangan Nikah

Bunga Tangan Sanding


Gambar: Credit to Hazlie Hamzah 




Hazlie juga pakaikan saye tudung dan veil. Senang dengan dia, sebab dia memang tahu. Cuma disebabkan tiada aksesori, tudung saye nampak kosong. Jadi brooch mama menyelamatkan keadaan. So ok la kan. Saye suka make up nikah, sebab sangat natural. Cuma saye lupa nak mintak Hazlie pakaikan saye liptick yang lebih menyerlah. Tapi tak kisah la, saye suka je dengan lipstick itu. Ape pun B2b semua, kalau korang ada pendapat atau mahu itu dan ini, korang boleh berbincang dengan MUA. Tak salah berikan pendapat :) 


Untuk sanding, saye start make up agak lewat dalam kul 10.30 pagi sebab pagi tu kelam kabut saye nak makan la, nak sediakan text merenjis la. Tunggu DJ tak sampai-sampai la (nanti cerita di entri lain). Jadi agak rushing juga Hazlie buat finishing. Tetapi. Outcome memang terbaekkkkkkk. Rushing pasal pengantin lelaki dah tunggu kat masjid and tiada siapa dalam family dia boleh pakaikan sampin. Jadi Hazlie kena cepat-cepat siapkan saye dan berlari sepantas kilat ke surau. 


Untuk make up sanding, lama juga Hazlie pakaikan base die. Ye lah, kan nak berpanas. Saya cuma request nak lipstick yang lebih menyerlah. Paling suka tentang Hazlie, sebab die pandai sanggulkan saye! Owh, sangat suka. Owh ya, rambut saye di curl-curl dulu, untuk dapatkan volume yang menarik. Nampak la lain sket masa sanggul.


Malu nak letak gambar saye lagi, sebab gambar yang ada pun tak lawa sangat. Tunggu OP je la. Nak tengok gambar saye di entri sebelum nie, boleh klik sini.



Keseluruhan: saye sangat berpuas hati dan recommend la Hazlie Hamzah untuk B2B. Memang impian saye mau amik MUA dan takmo pakai make up dari bridal. Jadi sebab itu, saye memang spare kan duit saye untuk MUA. Di mana kemahuan, di situ ada jalan :) 


Nota kaki: Ada yang bertanyakan vendor untuk majlis resepsi di Shah Alam. Nanti ya, satu-satu :) 





5 comments:

Elya Roza said...

klo MUA lelaki, jarang yg pakai glove knn??elya suke dengan bunga tngan yg kaler merah tu...:)

Shakina Farhan said...

die pki glove eh..good2..yela..kalau tak ape gunanya kita amek wuduk kan..

Xora said...

YE aku juga tak suka MUA yg suka gossip2 dan banyak cakap (mungkin pasal aku pun byk ckp jadi aku tak suka org lain byk cakap?). K.Nurin dulu pun senyap aje, tanya soalan pun takde buat aku tersinggung. so aku suka k.nurin (ye aku juga suka MUA ko pasal dia tak byk cakap)

Reen Tart Nenas said...

elya: itu la... tak ramai kot nak pakai. quite surprise jugak masa Lie ckp tu. kira ok la kan? kite ada option :)

kina: yuppp betul. so better check ngan MUA dulu before hired

xora: betul2. kak nurin ko pun nampak pendiam. senang dgn org begitu. at least kite tau die fokus pada ape yg die buat kan? :)

Fifie said...

bunga tangan dy lawa..suke!!

Artikel lain yang best:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...