Nuffnang

Monday, January 17, 2011

Suara adalah...

Sumber: Google.com 






Penting untuk seorang isteri menjaga adab serta perilaku nya.
Suara juga adalah aurat. Jaga lengkok suara bila berbual dengan orang lain terutama lelaki. 
Tak perlu berbual manja serta bergaul mesra dengan lelaki walaupun mereka adalah majikan kite. 


Saye bukan mahu jadi ustazah, tapi ini sekadar luahan yang saye rasa saye perlu coretkan di belog saye supaya saye tak simpan perasaan menyampah ini setiap hari.
Bukan juga kerana saye baru menjadi isteri. Tapi semua ni saye dengar dan lihat sebelum saye kahwin lagi. Mungkin memang orang tu suka berbual manja kot. 


Apa pun, stresss hokeeeeeeeee! 


Nota tambahan: Semoga saye tidak akan jadi begitu. 





8 comments:

LisaLisut said...

i pun tak suka kalau org tu dh bertunang ke dah berlaki ke dah ade bf ke tp suka ckp gedik2 or seangkatan dengannye dgn laki lain.nk je i copy paste lps tu bg kat laki dia "nah ni keje gf/tunang/isteri kau". haish.tak faham.i try to avoid berckp menyimpang dar agenda dgn lelaki lain.kalau dgn kawan2 lelaki pun ckp aku kau mcm tanpa menunjukkan kegedikan.huh.pantang.haha emo lak.

Reen Tart Nenas said...

Lisa, tu la nyampah bukan. tergediks2 hoke. sama la, rasa cam nak g repot je. geram! adoiiii! ngapa la wujud org begitu!

:: Princess Violet :: said...

aii tak gedik tawwwww

Xora said...

*dalam proses menyenaraikan semua nama-nama yang disyaki~

Reen Tart Nenas said...

princess violet: ai taw u tak gediks :)

xora: dah ada top 5, bgtau :p

gurlarroche said...

auuuwww....nasib suara mak kuat noks...loud dikire manje kah ? auww

E.d.Y said...

dalam membuat sesuatu mesti tahu batas2 nya

Reen Tart Nenas said...

wan: sore ko, hubby ko pun ngeri :p

edy: betul2

Artikel lain yang best:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...