Nuffnang

Tuesday, January 4, 2011

Kelebihan Isteri Tak Cantik.....

Salam dan Hye...


Terjumpa satu artikel menarik dari fb kawan saye, Lia (iye ko Lia, Haslia Hassan!). 
Artikel di copy dan paste seluruhnya tanpa sebarang amendment :)





Isteri tak berapa nak cantik? Jangan risau kerana sesungguhnya isteri cantik bukan jaminan keluarga bahagia. Kebahagiaan tak pernah ditentukan oleh kecantikan. Bahkan, ada juga suami yang terpaksa menceraikan isterinya cantik. Lihat sajalah selebriti-selebriti wanita di Malaysia yang cantik bercerai juga. Dari segi wajah, penampilan, karier, wang… apa yang kurang dari selebriti-selebriti tersebut? [gambar dari carian google] Inilah beberapa kelebihan mempunyai Isteri yang tak berapa nak cantik:  

LOW COST Dia tidak demand ke salon-salon mahal. Treatment muka dan macam-macam lagi jarang dilakukan. Bersolek sekadar seadanya pakai bedak yang biasa-biasalah. Kos fitness, diet menguruskan badan, sedut lemak, menghilangkan selulit, buat rambut, pakaian branded, dan macam-macam lagi. Mahal tu!

LEBIH SAFE Peluang wanita kurang cantik untuk curang lebih kecil. Kalau jalan-jalan shopping ke mall atau plaza, tidak akan ada yang “pewit”. Tidak ada yang kenyit-kenyit mata, minta nombor HP, alamat e-mail, Facebook, dan sebagainya.

RAJIN BEKERJA Wanita cantik risau kulitnya hitam, terkena matahari,tangannya tebal, dan sebagainya. Orang cantik risau kalau mop lantai, apalagi kalau membersihkan halaman rumah. Malah enggan mencuci pakaiannya sendiri, semua hantar ke kedai dobi. Isteri yang tak berapa nak cantik tidak segan-segan bekerja keras. Semua pekerjaan rumah, housekeeping, biasanya ditangani dengan baik. Tapi memang malang kalau isteri dah la tak berapa nak cantik, malas kerja, suka melawan pula. Hehehe….

LEBIH TAAT Bukan nak mengatakan semua tapi kebanyakannya isteri yang cantik, kaya, terkenal, terang-terangan menolak status suami sebagai “ketua keluarga”.

RUMAH TANGGA KEKAL Isteri yang tak berapa nak cantik umumnya sangat berkomitmen menjaga keutuhan keluarga sehingga maut memisahkan. Tak ada fikiran untuk berpisah.

Cuba kita lihat artis cantik yang senang bercerai kerana sudah banyak kumbang kaya yang menunggu di luar. Walau apa pun suami pun penting juga, ada hati nak melihat isteri cantik, menarik dan sedap mata memandang tapi penampilan sendiri kurang dijaga terutama perut yang buncit spt orang mengandung tapi tak beranak-beranak huhu, serabai dan sebagainya. Lepas tu ada juga yang menceraikan isteri yang tak berapa nak cantik kerana tergoda dengan wanita yang lebih muda. Isteri yang tak berapa nak cantik pun jangan lupa sentiasa menjaga penampilan diri supaya dari isteri tak berapa nak cantik kepada isteri yang cantik tapi jangan jadi senarai di atas sudah la. Kecantikan seorang perempuan hanya untuk suaminya apabila sudah berkahwin..

Saye tak chantek, saye HOT! Kan B? :p

14 comments:

Elya Roza said...

suke info niiii!!!!

Elya Roza said...

bukan info laaa....entryy...haha

Unknown said...

saya tak chantek saya baik hik3 =) love read this nak bg tunang baca la hahahah

En B said...

yeah you hot baby...
you rock my world!! :)

Reen Tart Nenas said...

elya: ini info copy n paste :p

nora: ekekeke kan? hehehe :)

Zana Adieyza said...

nice info dear..

harzharun said...

best2!!!

Xora said...

en b ko tipu reen. dia pandang cupcakes tu daripada ko. slap beliau~

Reen Tart Nenas said...

en B: yeah bebeh :p

adieyza: hye!

harzharun: copy n paste!

Xora: :)

Anonymous said...

reen, bagus kan info niey...hehe...so bagi kategori yg tak brape nak cantik ni (termasuk aku) jgn la sedey2 yee....:))lia~

Unknown said...

tapi REEN CANTIK.. macam mana neh..?

huhu..=)

saje nk bg gelabah kt reen..

Lady NK said...

hehe..aku suke nehh

LINA EVERLYNN said...

blogwalking ;) ..........suka juga entry nie

Reen Tart Nenas said...

lia: kite tak chantek, kite HOTTT!

@d3!N Sy@!r13: x chantek u

naza: yuppp :)

lyna shaari: thanks :)

Artikel lain yang best:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...