Nuffnang

Wednesday, June 29, 2011

Mama, kenapa KITA takde?

Tetiba je saye terfikir. Kan semua orang yang baru pertama kali mengandung dan menjadi trend sekarang untuk ambil maternity photoshoot kan? Adakah trend tersebut hanya untuk anak sulung sahaja? Ye lah, selalunya kita tengok anak sulung la paling meriah dengan macam-macam hadiah dan ucapan dan sekarang photoshoot. Anak-anak yang kemudian tu selalu macam kurang sedikit (tapi saye percaya, tak semua macam tu kan). 

Jadi nanti kalau baby ada 4 orang, so setiap baby yang dikandung tu perlulah dibuat maternity photoshoot kan? Hah, nanti anak tu dah besar, dia tengok gambar abang/kakak sulung je ada maternity photoshoot nanti dia tanya plak "mama, gambar kite takde pun? kenapa?"


*kalau 4 ok lagi, kalau 10 orang??? 




Sumber:  Adinang Photography


Nota Kaki: Sapa kata kawen je nak guna duit banyak, sebelum nak beranak tu pun banyak dah duit keluar. Hehehe 

7 comments:

Puan T said...

aku sgt bersetuju ng entri ini. kalo dah buat utk yg sulung, buatlah jugak utk adik2. takot ada berkecil ati nnt bile dah besar.nak2 anak2 kan suke bersaing.kang ada yg bg ayat - mak abah amik gmbo ms mak ngandungkan aku, ko ada?xder kaaannn...

hah haru bukan.

Reen Tart Nenas said...

Puan T: kan? harus lah bergaduh2. sib baik la mak aku tak buat maternity photoshoot dulu. kalau x, pasti adik2 aku jeles. hahaha Nuri, apesal xleh masuk blog ko?

UyaRayza said...

dh ada anak ler lagi banyak duit kuar kan hehehehe..payahnye nk kumpul duit

thezaila said...

anak : kenapa kita xde gambar mcm tu
mak : ala terima hakikat, anak pertama mmg org excited lebih sikit..


agak2 kejam x, kalau mak jawab mcm ni..

sekadar humor ringan.. =)

LisaLisut said...

kesian jugak i baca.sobsob.hmmm.takpe yg lain2 buat sndri je.masa tu mst dh mampu beli dslr.hehe

Xora said...

Keji kan nota kaki ko tu.. mentang2 ai baru cite semalam beratus ai habis kat set berpantang.

Puan T said...

aku sudah tidak berblog wahai reen atas sb2 yg xdpt dielakkan.eheheh~

Artikel lain yang best:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...