Nuffnang

Monday, January 10, 2011

Review: Vendor Majlis Resepsi Berbaloi

Salam dan Hye...


Semoga hari-hari korang indah seperti saye :) 
Ingat post saye mengenai Gambar Resepsi yang Hebat? Tak dapat digambarkan perasaan saye masa mula-mula lihat gambar tersebut. Nak perasan jugak, baju saye sangat cantik! 


Lagi details yang ini


-photos removed-






Ok, kali ini nak review mengenai majlis di Shah Alam. Tidak la terlalu details, cuma mahu cerita mengenai vendor yang kami gunakan. Kalau sesiapa yang mengikuti belog ini dari awal, mungkin tahu bahawa saye dah booking pun untuk vendor lain untuk resepsi di Shah Alam. Tetapi atas sebab yang tidak dapat dielakkan, saye dan suami memilih untuk opt kepada vendor lain. Eih tidakkk! Kami tiada masalah dengan vendor awal, cuma keadaan kewangan serta beberapa hal lain yang setelah di ambil kira. Masalah di pihak kami, bukan di vendor awal. Memang rasa bersalah sebab terpaksa kansel kan sebab kami di layan baik, tapi alhamdulillah semua berjalan lancar. 
Untuk selanjutnya:... 


Ok, cukup mengenai itu. Sesiapa yang merancang soal kahwin, saye tahu betapa pentingnya duit walaupun 1 ringgit. Dan umum juga tahu, vendor di Shah Alam atau Lembah Klang atau di sekitar KL nie, harga untuk pakej kahwin, amat la boleh membuat anda berhutang keliling pinggang. Tapi tak dinafikan, harga yang ditawarkan berbaloi dengan servis yang disediakan. Cuma kita sebagai pengantin, harus la mengambil kira kedudukan duit dalam poket kan? :) 

Jadi ntah macam mana google, terjumpa Fasz Creative. Bila bukak website, hermmm saye risau juga sebab koleksi pelamin dan baju (terutama baju) agak macam design yang tak berkenan di hati. Tapi bila tengok pakej nya yang murah, saye kata 'why not, give a try'. Jadi saye just email Abg Awie (beliau reply dengan sangat pantas!), dan terus buat appointment. Owh ya, Fasz Creative ni di Saujana Utama, Sg Buloh. Kami jumpa di rumah je sebab kedai dalam renovation. Both Abg Awie and Kak Azura, memang baik, dan explanation pun details. Mereka tunjuk koleksi baru mereka, album-album juga baru. Dan semua koleksi saye lihat dari laptop mereka. Perasaan ketika itu? "Ini pilihan yang tepat. Kami go for it". Bila kak Zura tunjuk je satu baju baru nie, hah, hamik kau, terus makkk suke hoke. Cuma pasal saye gemuk, so aii macam seksi melampau je (korang tgk iklan nora danish yang losyen mustajab tu, haha, cam gitu la rupernyer wakakaka). Oleh sebab saye tak boleh seksi meksi di majlis kawen, jadi saye opt untuk jadikan ia sebagai dress, dengan perician yang lebih di bahagian dada dan lengan. Memang warna kami dah decide awal-awal, untuk gunakan warna grey. Baju untuk lelaki pun kebetulan la plak en suami pun suka. 

Jadi terus la bayar deposit. Selepas 2 minggu, kot ke sebulan camtu (tak ingat, tapi cepat la), abg Awie call untuk final fitting. Kebetulan masa tu kan saye sakit, so badan terkurus sket, jadi baju tu dapat la dikecikkan sket. First time tengok baju, ahaha cam monyet kena belacan dah, pasal suka gillllllllllerrrr dengan baju tu. Saye memang sangat excited dan rasa baju saye lah paling cantik dalam dunia :p Owh ya, pakej yang diambil nie, baju yang diberikan adalah baju baru. Kita boleh pilih design, warna serta mengikut ukuran badan sendiri. 

Saye juga punya baju impian. Nak macam nie je:


Sumber: Google.com










Owh ya, kasut pun dapat baru tau. Ikut ukuran kaki saye sendiri. Best bukan? Mana nak cari pakej yang mampu milik dengan mendapat segala keinginan kite kan? 


Kebanyakan gambar sumber dari En Acaii yang cute :p 


Pelamin. Macam-macam kaler ada kan? Hehehe Bunga Pahar yang gold tu, MIL yang buat. 


Abg Awie juga bertindak sebagai Wedding Planner kot ari tu. Sebab beliau yang buat 'counting' semua. Tanpa Abg Awie, harus la majlis caca marba kot hari tu. Untuk kompang dan DJ/PA System, semua kami mintak Abg Awie uruskan. Sebab rate yang dapat adalah lebih murah kot (Ye lah, kami kelam kabut cari kompang dan DJ/PA System). 


Jadi untuk B2B yang masih mencari vendor yang sesuai, boleh la cuba dengan Fasz Creative. Serius, korang tak menyesal. 




Boleh hubungi:
Abg Awie : 019-3206482 Email: awie@faszcreative.com


Nota tambahan: Kebetulan sekarang Fasz Creative buat promosi. Tarikh akhir untuk tempahan 31 Januari 2011. Sila lihat di sini

8 comments:

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

lawa la dear..update cepat =)

thezaila said...

hai reen.. perincian di baju sangat sarat dan saya sanggatttt sooookaaaa.. haha.. serious cantik.. and warna grey tu, sangat sesuai ngn u.. =) gorjes sungguh

MiYOKO SuKi said...

u look so gorgeous..

baju tu mmg cantik... :)

mummy adam said...

mmg cantek! ;)

hana yoriee said...

huiyooo..mmg suka gila kot details baju u..jeles I!! hahaha..

Reen Tart Nenas said...

Khumaera: thx. ngapa tak boleh baca blog khumaera eik?

The Zaila: thx... sgt suka bila impian tercapai kan?

Miyoko: baju tu mmg chantek (ok, saye sgt perasan)

Mummyadam: iyehhh, tertancap di mata mu kembar!

Hana: baju Hana pun chantek juge...

Lady NK said...

hoho..dunia kecil..miyoko tu kawan ko gak ek reen..sama u aku dulu si titin tu

Reen Tart Nenas said...

tak la naza. kwn blog... ramai wooo follower die :)

Artikel lain yang best:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...