Nuffnang

Monday, June 13, 2011

Kehilangan


Salam dan Hye, 

Hari yang sibuk untuk saye hari ni. Minggu lepas bercuti 3 hari. Melayan Mama dan adik saye bershopping. Owh ya, untuk pertama kalinya dia datang ke rumah saye lepas saye kawen hampir 6 bulan [dah lama rupanye saye kawen...] Pastinya kami suami isteri cuba memastikan bahawa Mama saye selesa di rumah kami. Maklumlah, rumah kecik. Dan pastinya sangat la berbeza dengan rumah dia yang besau itu :) 

Pagi-pagi masuk ofis, dah ada sesi interview yang saye perlu hadiri. Owh, nasib baik la candidates hari ini bagus-bagus, boleh menjawab soalan dengan baik. Kalau tak, adoiii stress hoke kalau candidates yang datang tu, tidak sehebat resume nya :) 

Berita sedih yang saye terima dari kawan baik saye. Boleh dikatakan kami baik, kerana beliau juga kawan kepada suami saye [B, love u]. Selalu lepak sama-sama masa bujang dulu, dan kebetulan girlfriend dia yang sekarang nie dah jadi isteri juga baik dengan saye. Kira boleh ngam la :) 


Bukan rezeki mereka kerana buat kali kedua, mereka kehilangan bayi perempuan yang dinanti-nantikan, Nur Allyssa Jannah yang telah dilahirkan pada 11 Jun 2011. Bayi tersebut meninggal dunia di dalam rahim pada usia kandungan 38 minggu.  Beliau juga telah selamat dikebumikan pada 12 Jun 2011. Pada hemat saye, memang dah cukup sifat. Terketar-ketar tangan saye membaca sms dari suami. Terus terang, saye sangat sedih dan bersimpati dengan mereka berdua. Semoga mereka terus tabah menghadapi ujian-NYA. Semoga si isteri terus kuat. Saye tak dapat bayangkan kesedihan mereka. Walaupun saye pernah merasai kehilangan, tapi fasa kesedihan kehilangan ayah dan anak adalah berbeza. 

ALLAH menguji manusia dengan pelbagai cara. 



p/s: Saye juga masih berusaha :)  




8 comments:

Unknown said...

takziah untuk mereka :(. Insya Allah Allah janjikan sesuatu yang baik untuk hambaNya yang kuat menempuhi dugaan walau perit mana pun. Insya Allah.

OmakTwin said...

Takziah..pasti jiwa kacau isterinye anak yg dinanti2 akhirnye pergi meninggalkan mereka...Harap mereka tabah hadapinye yg penting sokongan moral dr family dann rakan2 rapat utk beliau terus kuat hadapi hari2 mdtg...

buat reen : rilex2 jgn tension2 enjoy hidup b2 nie ek...hari2 honeymoon...;)

mummy adam said...

ohhh... kes sebegitu adalah telalu sayu..boleh trauma si ibu kalau x dijaga sebaiknya..insyaAllah baby itu menunggu parents die di pintu syurga. al fatihah..

Aty Fared said...

takziah tuk kawan reen...die akan tunggu ibu dan bapanye dahulu di syurga nanti...insyaallah....
38 minggu tu dah sempurna sifatnya..sedih baca...

Reen Tart Nenas said...

nora: thanks. sedih utk die.

wan adawiyah: tgh relaks2 nie. kumpul duit :)

mummy adam: itu la. nie wife si syukri la babe. kesian sangat.

aty_fared: itu la. dah sempurna :(

Reen Tart Nenas said...

nora: thanks. sedih utk die.

wan adawiyah: tgh relaks2 nie. kumpul duit :)

mummy adam: itu la. nie wife si syukri la babe. kesian sangat.

aty_fared: itu la. dah sempurna :(

Elya Roza said...

sama2 kietr berusaha ye reen :)

Anonymous said...

reen, cuba sehabis baik n jgn fikirkn sgt nk anak..rileks, berdoa dan berusaha shj..insyaAllah berhasil..:)

i tgh berpantang but my baby meninggal dlm kandungan setelah cukup 40minggu..erm..seminggu tu sedih jugak, tp cuba berzikir byk2 pd Allah n fikir nak cepat baik..

now tinggal 9hari habis berpantang. Alhamdulillah, semuanya baik.Minta kawan u, kuatkan semangat, jgn putus asa n sentiasa berada pada landasan Allah s.w.t..

wish me luck in future..:)
aliadj83@gmail.com

Artikel lain yang best:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...